Wetterin Skoda-edustus laajenee Mikkeliin ja Savonlinnaan

Wetteri Oyj Sijoittajauutinen 15.12.2023 klo 16.00

Autoalan kasvuyhtiö Wetteri laajentaa toimintaansa itäisessä Suomessa, kun se ostaa Osuuskauppa Suur-Savon autoliiketoiminnan. Kaupan täytäntöönpanon arvioidaan tapahtuvan 1.1.2024. Kaupan myötä Wetterin koko Suomen kattava toimipisteverkosto laajenee Savonlinnaan ja Mikkeliin sekä Vantaalle. Wetteri toimii Skoda-jälleenmyynnissä ja merkkihuollossa neljällä paikkakunnalla, ja helmikuun 2024 alusta Wetterin Skoda-edustus laajenee yhtiön uusiin toimipisteisiin Mikkelissä ja Savonlinnassa.

Aarne Simula, toimitusjohtaja, Wetteri Oyj

”Wetteri on monimerkkiautotalo, jolla on Suomen laajin automerkkien edustus niin henkilöautoissa kuin raskaassa kalustossakin. Monimerkkivalikoimamme ansiosta voimme tarjota erinomaisen ratkaisun kaikille autonostajille ja erilaisiin tarpeisiin. Mikkeliin ja Savonlinnaan laajeneva Skoda-edustus antaa meille tukevan aseman merkin jälleenmyyjänä valtakunnallisesti.”

Wetterillä on yhteensä 40 toimipistettä eri puolilla Suomea, ja yhtiö työllistää noin 900 autoalan ammattilaista. Osuuskauppa Suur-Savon autoliiketoiminnan oston myötä yhtiön toimipisteiden määrä kasvaa kolmella. Wetteri on myös tiedottanut ostavansa Suvanto Trucks Oy:n 100-prosenttisella osakevaihdolla, kaupan arvioidaan toteutuvan 31.3.2024 mennessä. Näiden liiketoimintakauppojen myötä Wetterin toimipisteiden määrä nousee 46 toimipisteeseen.

Aarne Simula, toimitusjohtaja, Wetteri Oyj

Puh. 0400 689 613, aarne.simula@wetteri.fi

Wetteri Oyj – yrittäjäohjattu autoalan kasvuyhtiö

Wetteri Oyj on yrittäjäohjattu autoalan kasvuyhtiö. Henkilö-, hyöty- ja raskaan liikenteen ajoneuvojen vähittäiskaupan lisäksi yhtiö tuottaa huolto- ja vauriokorjaamopalveluita henkilöautoista raskaaseen kalustoon. Yhtiöllä on kotimaassa 40 toimipistettä, pääkonttori sijaitsee Oulussa. Yhtiö työllistää noin 900 henkilöä, joista lähes 70 % työskentelee huolto- ja vauriokorjaamopalveluissa. Wetteri on autoalan digitalisaation edistäjä ja tärkeä toimija yhteisellä matkalla kohti päästötöntä autoilua. Lisätietoja: www.sijoittajat.wetteri.fi