Wetteri panostaa raskaan kaluston palveluihin – Kokkolan toimipisteen mittava kehitysprojekti valmistui

Wetteri Oyj  Lehdistötiedote   20.9.2023 klo 9.00

Autoalan kasvuyhtiö Wetterin raskaan kaluston liiketoiminnasta vastaava Wetteri Power Oy on kuluvan vuoden aikana panostanut Kokkolassa sijaistevan toimipisteensä kehittämiseen. Lähes vuoden kestäneen projektin tuloksena työturvallisuus ja toiminnan tehokkuus ovat parantuneet sekä palvelutarjoama monipuolistunut.

Projektin aikana korjaamon hallin oviaukkoja laajennettiin ja ovet uusittiin, ja nyt halliin sisään mahtuvat viisi metriä korkeat ajoneuvot myös kuormattuina. Käyttöön on myös otettu uudet saksinostimet, jotka lisäävät korkealla tehtävien töiden turvallisuutta. Valaistus on vaihdettu LED-valaisimiksi energiatehokkuuden parantamiseksi. Lisäksi piha-alue on aidattu ja nyt kulku tapahtuu uusien sähkötoimisten porttien kautta, mikä mahdollistaa pihan pysäköintipaikkojen vuokraamisen pitkäaikaisesti.

Wetteri Powerin Kokkolan toimipiste palvelee laajaa maantieteellistä aluetta, jolla on vilkas satama sekä runsaasti suurteollisuusalueen liikennettä. Aktiivinen kuorma-autokanta seudulla on n. 2 700 kuorma-autoa. Wetteri Power kasvattanut markkinaosuuttaan Kokkolan alueella vuoden 2018 alun reilusta 34 prosentista nykyiseen 37,4 prosenttiin. Kuukaudessa toimipisteessä käsitellään n. 300 työmääräystä, lisäksi rengaspalveluiden kysyntä on kasvussa.

Marko Kolppanen, jälkimarkkinapäällikkö, Wetteri Power Oy

”Tämän päivän kuljetusyrittäjät keskittyvät yhä vahvemmin ydinliiketoimintaansa, eli kuljetuspalveluiden tuottamiseen, ja haluavat ulkoistaa mahdollisuuksien mukaan kaluston ylläpidon. Kokkolassa uudistukset on toteutettu tätä silmällä pitäen. Palvelemme kahdessa vuorossa sekä huollossa, että rengaspalvelussa. Ennalta sovittujen huoltokäyntien lisäksi voimme tarjota apua kiireellisissä tilanteissa.”

Antti Ollikainen, toimitusjohtaja, Wetteri Power Oy:

”Raskaan kaluston liiketoiminta on meille tärkeää ja panostamme asiakaspalvelun kehittämiseen. Asiakkaalle on tärkeintä, että kalusto pysyy liikkeessä, ja siinä meidän ennakoiva etädiagnostiikkamme on osoittautunut hyvin arvokkaaksi. Pystymme tunnistamaan orastavat haasteet ennen niiden eskaloitumista, tai auttamaan vaikkapa polttoaineen kulutuksen optimoinnissa. Nyt etädiagnostiikkamme piirissä on jo yli 1000 kuorma-autoa.”

Wetteri Power on Volvo-kuorma- ja linja-autojen sekä Renault Trucks-kuorma- ja pakettiautojen pohjoissuomalainen jälleenmyyjä. Oulussa pääpaikkaansa pitävän yhtiön toiminta-alue kattaa maantieteellisesti noin puolet Suomesta; Lapin, Pohjois-Pohjanmaan, Keski-Pohjanmaan sekä Kainuun maakunnat. Wetterin Powerin markkinaosuus koko toimialueellaan on n. 39 prosenttia. Wetteri Oyj:lle raskaan kaluston liiketoiminta on merkittävä suhdannevaihteluiden vaikutuksia tasaava tekijä, yhdessä yhtiön huoltopalveluliiketoiminnan kanssa.

Aarne Simula, toimitusjohtaja, Wetteri Oyj

Puh. 0400 689 613, aarne.simula@wetteri.fi

Antti Ollikainen, toimitusjohtaja, Wetteri Power Oy

Puh. 050 373 2324, antti.ollikainen@wetteri.fi