Wetteri Oyj myi Suomen koulutusliiketoimintayhtiönsä Professiolle Finland Oy:lle

Wetteri Oyj  Lehdistötiedote  2.4.2024 klo 16.30

Autoalan kasvuyhtiö Wetteri tiedotti 14.2.2024, että se myy Suomen koulutusliiketoimintayhtiönsä Tieturi Oy:n sekä Management Institute of Finland MIF Oy:n työelämäkoulutuksiin keskittyvälle Professio Finland Oy:lle.

Yrityskaupan täytäntöönpano on tapahtunut 2.4.2024. Yrityskaupan kauppahinta, 5,3 miljoonaa euroa, koostuu peruskauppahinnasta ja täytäntöönpanohetken nettokäyttöpääomaoikaisuista sekä ennen täytäntöönpanoa tehdystä pääomanpalautuksesta. Täytäntöönpanon yhteydessä ostaja maksaa käteisvastikkeena 40 prosenttia kauppahinnasta sekä 10 prosenttia 30.6.2024. Kauppahinnan 50 prosentin osalle Wetteri myöntää korollisen lainan, jonka laina-aika on 5 vuotta ja kaksi ensimmäistä vuotta lyhennysvapaita.

Suomen koulutusliiketoimintayhtiöiden myynnillä Wetteri selkiyttää konsernin rakennetta yhtiön strategian mukaisesti. Koulutusliiketoiminta saa jatkuvuutta osana Professio-konsernia, jonka ydinosaamista työelämän koulutuspalvelut ovat.

Aarne Simula, toimitusjohtaja, Wetteri Oyj:

”Wetterin tavoitteena on kasvaa kotimaisen autoalan suurimmaksi monimerkkiautotaloksi vuoden 2025 loppuun mennessä, ja siksi toimintamme fokus on autoliiketoiminnassa. Henkilöautoliiketoiminnan lisäksi panostamme vahvasti raskaan kaluston liiketoimintamme kehittämiseen sekä huoltopalveluihimme. Selkiytetty konsernirakenne tukee ydintavoitteisiimme keskittymistä.”

Wetteri Oyj:n ruotsalainen koulutusliiketoimintayhtiö Informator jatkaa osana Wetteriä.

Aarne Simula, toimitusjohtaja, Wetteri Oyj

Puh. 0400 689 613, aarne.simula@wetteri.fi

Wetteri Oyj – yrittäjäohjattu autoalan kasvuyhtiö

Wetteri Oyj on yrittäjäohjattu autoalan kasvuyhtiö. Henkilö-, hyöty- ja raskaan liikenteen ajoneuvojen vähittäiskaupan lisäksi yhtiö tuottaa huolto- ja vauriokorjaamopalveluita henkilöautoista raskaaseen kalustoon. Yhtiöllä on kotimaassa 49 toimipistettä, pääkonttori sijaitsee Oulussa. Yhtiö työllistää lähes 1000 henkilöä, joista n. 70 % työskentelee huolto- ja vauriokorjaamopalveluissa. Wetteri on autoalan digitalisaation edistäjä ja tärkeä toimija yhteisellä matkalla kohti päästötöntä autoilua. Lisätietoja: www.sijoittajat.wetteri.fi