Wetteri ja Palin ovat toteuttaneet kaupan täytäntöönpanon, AutoPalin-liiketoiminta Wetterille 1.6.2023 alkaen

Wetteri Oyj  Pörssitiedote 31.5.2023 klo 13.30

Wetteri tiedotti 14.3.2023 ostavansa Raumalla ja Porissa autokauppaa harjoittavan AutoPalinin liiketoiminnan. Ostajana on Wetteri Oyj:n tytäryhtiö Wetteri Auto Oy. Kilpailu- ja kuluttajavirasto antoi kaupalle hyväksynnän 31.3.2023. Kaupan täytäntöönpano on tehty 31.5.2023 ja AutoPalinin liiketoiminta siirtyy Wetterille 1.6.2023 alkaen. Liiketoiminnan kauppahinta on 1,3 miljoonaa euroaVaihto-omaisuus, arvoltaan n. 9 miljoonaa euroa, siirtyy rahoitusyhtiölle kaupintarahoitukseen. Wetteri jatkaa AutoPalinin liiketiloissa Satakunnan Osuuskaupan vuokralaisena Porissa Itäkeskuksenkaaressa sekä Helmentiellä ja Raumalla Lukkovahessa.

Kaupan myötä Wetterin maantieteellinen läsnäolo laajenee läntiseen Suomeen ja Wetterin henkilöstön lukumäärä kasvaa n. 70 autoalan asiantuntijalla. Samalla Wetteristä tulee yksi Suomen suurimmista Volvo- ja Mercedes-Benz-jälleenmyyjistä.

Aarne Simula, toimitusjohtaja, Wetteri Oyj:

”Tämän kaupan myötä Wetteri saa tukevan jalansijan Länsi-Suomessa. Nyt täytäntöönpantu kauppa on sarjassaan toinen, ja tavoitteenamme on laajentaa maantieteellistä läsnäoloamme edelleen yritysostojen kautta. Haemme synergiahyötyjä ja tehokkuutta, joita uudistuvalla autoalalla tarvitaan. Autoalan murros on Wetterin kasvun tärkeä ajuri.”

Harri Tuomi, toimitusjohtaja, Satakunnan Osuuskauppa:

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että olemme saaneet suunnitellun kaupan päätökseen erinomaisessa yhteistyössä Wetterin kanssa. Kaupan avulla molemmat osapuolet ovat saavuttaneet omalle strategialleen tärkeitä asioita, ja samanaikaisesti Palin Oy:n työntekijöille on löytynyt uusi vahva suomalainen työnantaja, ja asiakkaiden palvelut säilyvät maakunnassa.”

Aarne Simula, toimitusjohtaja, Wetteri Oyj

Puh. 0400 689 613, aarne.simula@wetteri.fi

Panu Kauppinen, talousjohtaja, Wetteri Oyj

Puh. 044 236 3740, panu.kauppinen@wetteri.fi