Wetteri avaa uuden vauriokorjaamon – energiatehokas automaalaamo Suomen ensimmäinen laatuaan

Lehdistötiedote 13.9.2023 klo 9.30

Autoalan kasvuyhtiö Wetteri avaa uuden vauriokorjaamon ja automaalaamon Kemiin. Uusi maalaamo on Suomen ensimmäinen, jossa maalataan ainoastaan matalanlämpötilan maaleilla. Uudenlainen maalaamo auttaa vähentämään energiankulutusta ja parantamaan työn tehokkuutta, kun maalausprosessin läpimenoajat lyhenevät.

Wetterin käyttöönottamissa hybridimallin maalauskammioissa voidaan tehdä sekä pohjatyöt että pintaruiskutus samassa tilassa. Prosessissa syntyvä lämpö otetaan talteen ja hyödynnetään maalin kuivatuksessa. Kuivumislämpötila matalan lämpötilan maaleille on n. 30 astetta. Perinteisessä automaalaamon prosessissa auton käsittelyyn on tarvittu erillinen esikäsittelytila, maalaus- ja kuivatustila sekä 60 asteen lämpötila maalin kuivatukseen.

Mika Peltovuoma, teknisen palvelun päällikkö

”Uudella toimintamallilla maalaamon läpimenoaika nopeutuu 25 prosenttia perinteiseen maalaamoon verrattuna, ja voimme nyt palvella asiakkaitamme entistä sujuvammin. Prosessissa syntyvä lämpö ei mene hukkaan, vaan se hyödynnetään uudelleen maalauskammion lämmityksessä. Tämä auttaa meitä leikkaamaan prosessin energiankulutusta merkittävästi.”

Jussi Majanen, autotalonjohtaja

”Uuden vauriokorjaamon myötä pystymme aiempaa tehokkaammin tarjoamaan asiakkaillemme kokonaisvaltaista palvelua. Erityisen ylpeitä olemme uudesta maalaamostamme, joka on ensimmäinen laatuaan Suomessa ja on merkittävästi perinteisiä maalaamoita energiatehokkaampi vaihtoehto.”

Wetteri on harjoittanut Kemissä pitkään autokauppaliiketoimintaa, huolto- ja vauriokorjaamotoimintaa sekä raskaan kaluston liiketoimintaa. Yhtiö on ilmoittanut tavoitteekseen kasvaa Suomen suurimmaksi ja kannattavimmaksi autoalan toimijaksi vuoden 2025 loppuun mennessä. Wetteri tavoittelee kasvua yritysostoilla sekä laajentamalla toimintaansa uusille maantieteellisille alueille. Nyt avattava uusi vauriokorjaamo maalaamoineen vankistaa yhtiön toimintaa Meri-Lapin alueella.

Aarne Simula, toimitusjohtaja, Wetteri Oyj

Puh. 0400 689 613, aarne.simula@wetteri.fi

Jussi Majanen, autotalon johtaja, Kemi

Puh. 0400 692 962, jussi.majanen@wetteri.fi