Tulosvaroitus: Soprano muuttaa tulosohjaustaan

Soprano Oyj sisäpiiritieto 26.10.2022 klo 19.50

Tulosvaroitus: Soprano muuttaa tulosohjaustaan

Soprano Oyj päivittää arviotaan vuoden 2022 tulosohjauksesta. Soprano arvioi päivitetyssä tulosohjauksessaan, että Soprano Oyj konsernin liiketuloksen ennakoidaan olevan parempi kuin vuoden 2021 liiketulos -573 tuhatta euroa. Vuoden 2022 liikevaihdon ennakoidaan olevan samalla tasolla kuin vuoden 2021 liikevaihto 11 002 tuhatta euroa.

Aiemmassa tulosohjauksessaan yhtiö oli ennakoinut Soprano Oyj konsernin liiketuloksen paranevan merkittävästi edellisestä vuodesta ja olevan positiivinen. Myös liikevaihdon ennakoitiin kasvavan selvästi.

Ukrainan sota, maailmanpoliittinen tilanne ja inflaatiokehityksestä johtuva kustannusten nousu ovat vaikuttaneet negatiivisesti konsernin päämarkkina-alueiden Suomen ja Ruotsin koulutusmarkkinaan ja tilauskannan kehitykseen syyskaudella 2022.

Toimitusjohtaja Pauliina-Lautanen-Nissi, 050 3516 277, pauliina.lautanen-nissi@soprano.fi
Talousjohtaja Panu Kauppinen, 044 236 3740, panu.kauppinen@soprano.fi

Soprano Group – Elinikäistä oppimista ammattilaisille

Soprano Group on kasvuhakuinen kehitysyhtiö, joka keskittyy ammattilaisten elinikäiseen oppimiseen. Oppiminen tapahtuu yhä monipuolisemmin, digitaaliset etäkurssit ja itseopiskeltavat verkkokurssit ovat vakiinnuttaneet paikkaansa perinteisen läsnäkoulutuksen rinnalle. Soprano Group tarjoaa asiakkaiden hyödyksi parhaat koulutussisällöt, menetelmät ja teknologiat.

Parhaan asiakaskokemuksen takaavat kokeneet tekijät Informator Tieturi Groupissa, Management Institute of Finland MIFissä ja MIF Academyssä. Palvelemme kuudessa kaupungissa Suomessa ja Ruotsissa, verkoston kautta kymmenissä maissa sekä virtuaalisesti ympäri maailman. Konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli noin 11 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 80 henkeä. Sopranon osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoja: www.soprano.fi, www.mif.fi, www.tieturi.fi, www.informator.se