Tieturi-konserni liitetään Sopranoon 1.4.2013 alkaen

Soprano Oyj pörssitiedote 28.3.2013 klo 15.10

Tieturi-konserni liitetään Sopranoon 1.4.2013 alkaen

Soprano Oyj:n hallitus on tänään kokouksessaan vahvistunut Tieturi Oy konsernin kaupan 22.3.2013 tiedotetun mukaisesti päivitetyin kauppaehdoin.

Soprano maksaa Tieturi-konsernista peruskauppahintana 2,965 miljoonaa euroa 22.4.2013 mennessä sekä lisäkauppahintana enintään 0,5 miljoonaa euroa, mikäli ruotsalaisen tytäryhtiön tilikauden tulos täyttää sovitut kriteerit.

Tieturi-konserni liitetään Soprano-konserniin 1.4.2013 alkaen. Hankintamenolaskelma esitetään tulostiedottamisen yhteydessä.

Soprano Oyj, hallituksen puheenjohtaja Pekka Vennamo: ”Nyt tehty toimialajärjestely on Sopranon historian merkittävin. Järjestely liittyy hallituksen määrittämän kasvustrategiaan, jota olemme noudattaneet jo useamman vuoden. Toivotan puolestani Tieturin työntekijät Suomessa ja Informatorin työntekijät Ruotsissa tervetulleeksi Sopranoon. Yhdessä olemme vahvempia.”

Kaupan rahoitukseen liittyvästä osakeannista tiedotetaan erikseen.

arto.tenhunen(at)soprano.fi

Soprano on johtava verkkoviestintäkonserni. Sen asiantuntijat auttavat asiakkaita kommunikoimaan, palvelemaan ja ansaitsemaan digitalisoituvassa yhteiskunnassa aikaisempaa tehokkaammin. Yhtiö hakee strategista kilpailuetua yhdistämällä viestinnän ja teknologian. Soprano Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingin pörssissä, osakkeen tunnus on SNO1V.