Taneli Tikka nousee Sopranon johtajistoon, konsernin johtoryhmä uusiutuu

Soprano Oyj pörssitiedote 18.1.2011 klo 11.10

Taneli Tikka nousee Sopranon johtajistoon, konsernin johtoryhmä uusiutuu

IRC-Gallerian, Magentan ja Dopplr:n johtajana kannuksensa hankkinut Taneli Tikka siirtyy Soprano Verkkopalveluiden johtajaksi. Sosiaalisen median asiantuntija Taneli Tikka aloittaa työt Soprano Brain Alliance Oy:n toimitusjohtajana ja Soprano Oyj:n konsernin johtoryhmän jäsenenä 18.1.2011. Taneli Tikka on aikaisemmin toiminut 12 vuoden ajan eri ohjelmisto- ja Internet-yhtiöiden toimitusjohtajana, yrittäjänä ja hallitusten jäsenenä. Tikka on toiminut mm. IRC-Gallerian toimitusjohtajana, Magenta IT-infrastruktuuriyhtiön toimitusjohtajana, Dopplr:n operatiivisena johtajana, sekä yhteensä noin 20 teknologia-alan kasvuyhtiön hallituksen jäsenenä (mm. Muxlim, Umbra Software, Balancion). Taneli Tikka toimii myös elinkeinoministerin nimittämänä Vigo-ohjelman ohjausryhmän jäsenenä.

Soprano Verkkopalvelut (Soprano Brain Alliance Oy) on PHP-teknologiaan erikoistunut verkkopalveluiden sekä web-tietojärjestelmien ratkaisutoimittaja. Yrityksellä on eniten PHP-sertifioituja ohjelmistokehittäjiä Suomessa. Yhtiö on ollut toteuttamassa merkittäviä web-ratkaisuja mm. Sanomille, Turku2011-hankkeelle, SuomiTV:lle, Igglolle, Yleisradiolle, Maanmittauslaitokselle, Lemminkäiselle ja Suomen Punaiselle Ristille. Soprano Verkkopalveluilla on Suomessa lähes 40 ohjelmistokehittäjää sekä vuonna 2010 aloitetut yksiköt Brasiliassa ja Bangladeshissä.

Toimitusjohtaja Arto Tenhunen: ”Kokenut ja alan arvostama Taneli Tikka on erinomainen vahvistus Sopranolle, sillä nyt tavoittelemme kasvua. Sarjayrittäjänä Taneli Tikka tuo mukanaan myös kokemuksensa lukuisista yrityskaupoista ja rahoituskierroksista.”

Soprano Oyj terävöittää samalla johtoryhmänsä kokoonpanon. Jatkossa johtoryhmässä ovat jäseninä konsernin toimitusjohtaja Arto Tenhusen ja talousjohtaja Panu Kauppisen lisäksi tytäryhtiöiden toimitusjohtajat; Soprano Viestintätoimisto Riitta Auvinen, Soprano Verkkopalvelut Taneli Tikka ja Soprano Verkkokaupparatkaisut Tapio Valli.

arto.tenhunen@soprano.eu

Etusivu

Verkkoliiketoiminnan asiantuntijayritys Soprano Oyj on Nasdaq OMX Helsingin pörssissä listattu viestintään ja verkkopalveluihin erikoistunut julkinen yhtiö. Konsernin tuotevalikoima kattaa markkinoinnin ja viestinnän kokonaispalvelut, dynaamiset verkkoratkaisut sekä verkkopalveluiden sisällöntuotannon. Soprano toteuttaa Suomen tunnetuimpia verkkopalveluja, käytetyimpiä tilausjärjestelmiä ja verkkokauppoja sekä markkinoinnin ja myynnin kokonaisratkaisuja yrityksille ja julkishallinnolle.