Sopranon omistus Brain Alliancesta nousi 95,2 prosenttiin

Soprano Oyj pörssitiedote 14.4.2011 klo 16.15

Sopranon omistus Brain Alliancesta nousi 95,2 prosenttiin

Verkkoviestintäyhtiö Soprano Oyj:n omistusosuus Brain Alliancesta on noussut 71 prosentista 95,2 prosenttiin. Soprano Oyj:n merkitsi 4.000 kappaletta Brain Alliancen uusia osakkeita yhtiön järjestämässä vanhojen osakkeenomistajien merkintäoikeuksin toteutetussa annissa. Muut osakkeenomistajat eivät käyttäneet merkintäetuoikeuttaan, minkä seurauksena Soprano Oyj:n omistusosuus tulee osakkeiden rekisteröimisen myötä nousemaan yli yhdeksän kymmenesosan ja näin ollen ylittämään osakeyhtiölain 18 luvun 1 pykälän mukaisen vähemmistöosakkeiden lunastusvelvollisuusrajan. Annilla kerättiin varoja yhtiön rahoitustilanteen parantamiseksi.

Soprano Verkkopalveluiden johtaja Taneli Tikka: ”Brain Alliance tunnetaan Suomen kovimpana PHP-talona. Pahimman laman aikaan yhtiö oli ottanut vastaan kannattamattomia asiakasprojekteja pitääkseen yllä työllisyyttä. Henkilöstömäärä ja liikevaihto kasvoivat, mutta kannattavuus oli kehno. Kun nyt kevään aikana saamme tappiolliset projektit kunniallisesti loppuun, niin voimme alkaa odottamaan merkittävästi parempaa tulosta. Tämä pääomaruiske tarvittiin Brain Alliancen kasvun jatkamiseksi.”

Taneli Tikka nimitettiin 18.1.2011 Soprano Brain Alliance Oy:n toimitusjohtajaksi ja Soprano Verkkopalveluiden johtajaksi sekä Soprano-konsernin johtoryhmän jäseneksi. Soprano Brain Alliance Oy:n palveluksessa on noin 40 ohjelmistokonsulttia ja –kehittäjää. Yhtiö on erikoistunut asiakaskohtaisesti räätälöityihin operatiivisiin järjestelmiin, verkkopalveluihin ja -ohjelmistoihin.

arto.tenhunen@soprano.fi

Verkkoviestintäyhtiö Soprano Oyj on Nasdaq OMX Helsingin pörssissä listattu viestintään ja verkkopalveluihin erikoistunut julkinen yhtiö. Konsernin tuotevalikoima kattaa markkinoinnin ja viestinnän kokonaispalvelut, dynaamiset verkkoratkaisut sekä verkkopalveluiden sisällöntuotannon. Soprano toteuttaa Suomen tunnetuimpia verkkopalveluja, käytetyimpiä tilausjärjestelmiä ja verkkokauppoja sekä markkinoinnin ja myynnin kokonaisratkaisuja yrityksille ja julkishallinnolle.