Sopranolle uusi Töölönlahden Kampus

Soprano Oyj sijoittajauutiset 9.2.2018 klo 13.20

Sopranolle uusi Töölönlahden Kampus

Soprano Oyj on tänään allekirjoittanut Nordea eläkesäätiön kanssa vuokrasopimuksen kiinteistöstä Töölönlahden puistossa. Mannerheimintie 15 punatiilinen rakennus tunnetaan sokeritehtaan talona. Sopranon omistamien työelämän kouluttajien, Tieturi, Johtamistaidon Opisto JTO, Infor, Fintra, Management Institute of Finland MIF ja Informator, pääkaupunkiseudun koulutustoiminnot sekä konsernin hallintopalvelut keskitetään yhteen paikkaan heinäkuussa 2018.

Hallituksen puheenjohtaja Arto Tenhunen: ”Töölönlahden Kampuksen sijainti on keskeinen ja hyvin saavutettavissa kauniissa Töölönlahden puistossa meren äärellä, Oopperan ja Finlandia Talon välissä ja suurten hotellien vastapäätä. Kulkuyhteydet kävellen, pyörällä, junalla, bussilla, raitiovaunulla ja hyvät parkkipaikat myös autoille. Tämä on panostus yhtiön kasvuun ja luonnollisesti samalla haemme tehokkuusetuja yhdestä toimipaikasta.”

Kiinteistön omistaja remontoi talon kevättalven aikana kokonaan. Soprano rakentaa yhdessä koulutuspedagogiikan asiantuntijoiden ja työympäristön suunnittelijoiden kanssa Töölönlahden Kampuksesta tulevaisuuden työ- ja koulutusympäristön. Tiloihin on tarkoitus sijoittaa myös yksi tai useampi studio tekoälyyn perustuvien verkkokoulutussisältöjen tuottamista varten.

Soprano ottaa ensivaiheessa Töölönlahden Kampuksen kiinteistöstä kolme alinta kerrosta, joissa toiminta alkaa 1.8.2018. Myös ylimpään kerrokseen yhtiöllä on optio ja sinne pyritään kokoamaan muita koulutusalan ja erityisesti koulutusviennin toimijoita.

Hallituksen puheenjohtaja Arto Tenhunen, arto.tenhunen@soprano.fi, +358 400 413314

Soprano on kehitysyhtiö, jonka emoyhtiö Soprano Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämälle pörssilistalle. Soprano konserni koostuu 1.1.2017 alkaen kahdesta täysin omistetusta liiketoimintasegmentistä: pohjoismainen ICT-koulutukseen erikoistunut Informator Tieturi Group ja suomalainen johtamis- ja esimieskoulutukseen erikoistunut Management Institute of Finland MIF. Kolmantena raportoidaan Soprano Oyj ja sen osakkuusyhtiöt Ambientia E-commerce Oy konserni ja Brain Alliance Oy.

Koulutustoimialalla Sopranosta on kasvanut Pohjoismaiden johtava yksityinen yritysten ja organisaatioiden kouluttaja. Juuri nyt koulutus digitalisoituu ja siirtyy pilveen. Tavoitteemme on olla asiakkaalle halutuin kumppani osaamisen kehittämisessä sekä tarjota asiakkaalle paras kurssitarjonta, halutuimmat valmentajat sekä uusimmat oppimisympäristöt.

Kehitysyhtiö Soprano Oyj hakee uusia sijoituskohteita palveluliiketoiminnasta toimialoilta, joissa uusilla digitaalisilla palveluilla voidaan luoda merkittävää lisäarvoa.

Asiantuntijamme palvelevat Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa, Tukholmassa, Göteborgissa ja Pietarissa, verkoston kautta kymmenissä maissa ja virtuaalisesti ympäri maailman.

Soprano Group | MIF | Infor | Johtamistaidon Opisto | Fintra | Informator | Tieturi | www.soprano.fi

Lisätietoja yrityksestämme ja palveluistamme:
www.soprano.fi

Management Institute of Finland MIF