Sopranolle kasvurahoitus

Soprano Oyj pörssitiedote14.11.2018 klo 16.40

Sopranolle kasvurahoitus

Soprano-konserni on tänään sopinut 2,0 miljoonan euron kasvurahoituksesta digitaalisten koulutuspalveluiden ja -sisältöjen kehittämiseksi sekä koulutusviennin vauhdittamiseksi. Viisivuotisen pankkilainan takaajina ovat Euroopan Investointirahasto EIR ja Finnvera. Rahoitus sisältää normaaleja kovenanttiehtoja koskien mm. velkaantumista ja omavaraisuutta. Vanhan pankkilainan yhtiö on maksanut pois jo aiemmin.

Digitaalisten koulutuspalveluiden avulla Soprano-konserni tavoittelee suurempaa markkinaosuutta Pohjoismaissa sekä hyödyntää samoja investointeja koulutusviennissä kehittyviin maihin. Ensimmäiset kaksi yhteensä noin 0,1 miljoonan pilottisopimusta on allekirjoitettu Mosambikiin ja Etelä-Afrikkaan ja ne toimitetaan vuoden 2019 alkupuolella.

Toimitusjohtaja Arto Tenhunen: Kasvurahoituksella nopeutamme kuuden businesskoulumme digitaalista sisällöntuotantoa ja myyntiä. Etäkoulutuksen ja tekoälyavusteisen verkkokoulutuksen avulla vahvistamme kilpailukykyämme perinteisillä markkinoillamme Suomessa ja Pohjoismaissa sekä vauhditamme koulutusvientiä kehittyviin maihin. Tavoittelemme uusien geneeristen ja skaalautuvien digitaalisten palveluiden avulla liikevaihdon kasvua jo 2019, ja erityisesti vuodesta 2020 alkaen.

Soprano Oyj, toimitusjohtaja Arto Tenhunen, +358 400 413314, arto.tenhunen@soprano.fi
talousjohtaja Panu Kauppinen, +358 44 2363740, panu.kauppinen@soprano.fi

Soprano Oyj – Lifelong Learning for Working Professionals
Soprano on kehitysyhtiö, jonka emoyhtiö Soprano Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämälle pörssilistalle. Koulutustoimialalla Sopranosta on kasvanut yritysostojen avulla Pohjoismaiden johtava yksityinen koulutusyhtiö. Vuonna 2017 koulutimme 19 000 henkilöä 2 000 organisaatiosta yli 50 maassa.
Sopranon kasvustrategia tiivistyy yhteen sanaan: Collaboration. Rakennamme koulutusalan yhteistyöverkostoa ja pyrimme yhdessä laajentamaan kansainvälistä toimintaamme. Hyödynnämme teknologian luomia mahdollisuuksia erityisesti kehittyvissä maissa korkeatasoisten sisältöjen ja tekoälyavusteisen oppimisympäristön avulla. Sen ansiosta teoreettiset opinnot, käytännön projektit, testit ja keskustelut kollegoiden ja kouluttajien välillä voidaan tehdä yhä useammin kokonaan verkossa.

Soprano Groupin businesskoulujen 1500 koulutusohjelmaa ovat erikoistuneet johtamiseen, viestintään, kansainväliseen kauppaan ja informaatioteknologiaan. Yhdessä kumppaneidemme kanssa tarjoamme diplomeja, sertifikaatteja, ammattitutkintoja ja korkeakoulututkintoja. Tutkinnot ovat hyväksyttyjä kaikissa Euroopan maissa.

Sopranon omat asiantuntijat palvelevat kolmessa maassa ja seitsemässä kaupungissa, Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa, Tukholmassa, Göteborgissa ja Pietarissa, verkoston kautta kymmenissä maissa sekä virtuaalisesti ympäri maailman.

Soprano Group | MIF | Infor | Johtamistaidon Opisto | Fintra | Informator | Tieturi | www.soprano.fi

Lisätietoja yrityksestämme ja palveluistamme:
www.soprano.fi

Management Institute of Finland MIF