Soprano: Uusi MIF vie oppimisen pilveen

Soprano Oyj pörssitiedote 4.1.2017 klo 11.50

Soprano: Uusi MIF vie oppimisen pilveen

Management Institute of Finland MIF investoi yksilön ja organisaation oppimiskyvykkyyden parantamiseen. Tavoitteen saavuttamiseksi yhtiö kehittää helppokäyttöisiä oppimisen pilvipalveluita, jotka tukevat asiakasorganisaatioiden ja yksilöiden kiihtyviä kehitystarpeita.

Soprano Oyj:n kokonaan omistama tytäryhtiö, tammikuun 1. päivänä sisaryhtiöfuusioiden jälkeen uudistuneena aloittanut Management Institute of Finland MIF Oy on operatiivisesti kannattava ja noin 6 miljoonan euron liikevaihdolla Suomen johtava yksityinen työelämän kouluttaja. Johtamis-, esimies-, kansainvälistymiskouluttaja Johtamistaidon Opisto JTO, viestintäkouluttaja Infor sekä organisaatioiden kehittämisratkaisuja tarjoava MIF ovat alansa tunnetuimpia brändejä Suomessa. Liikevaihdosta yli puolet tulee pitkistä tutkinnoista ja tutkintokoulutuksesta, loput asiakaskohtaisesta koulutuksesta ja avoimesta kurssitarjonnasta.

MIFin tarjontaan kuuluvat myös EU-hyväksytyt näyttötutkinnot sekä uudistunut Leadership Evolution EMBA, jossa osa jaksoista suoritetaan vierailuilla London School of Economicsissa, Haas School of Business, UC Berkeley Silicon Valleyssa ja IMD Singaporessa.

Yritykset ovat entistä kiinnostuneempia koulutuksen vaikuttavuudesta, mitattavista tuloksista. MIF auttaa asiakasta strategiansa mukaisten kyvykkyyksien määrittämisessä ja tukee strategian toteutusta osaamista rakentamalla. Helposti käyttöön otettavissa pilvipalveluissa organisaatiot pystyvät uudella tarkkuudella kehittämään ja todentamaan strategisten muutosten vaatimia osaamisia sekä yksilö- että yksikkötasolla. Hyvien oppimistulosten saavuttamiseksi MIF panostaa pedagogiseen polkuun, testattuihin oppimismetodeihin ja -ympäristöihin.

Koulutuspalvelut ovat rakennemuutoksessa ja perinteinen luokkahuonekoulutus korvaantuu monimuotokoulutuksella. Valmistelemme Koulutus palveluna (Taas) -konseptia Suomen markkinoille ja kehitämme sitä yhdessä asiakkaiden kanssa. Yhtiön uudet verkkopalvelut on juuri saatu käyttöön. Tänä keväänä MIF tuo markkinoille pilvipalveluiden avulla asiakkaille tarjottavat ajasta ja paikasta riippumattomat koulutus-, oppimis- ja kehittämisratkaisut.

Uusien pilvipalveluiden, lähes 40 koulutusasiantuntijan ja 300 verkostokouluttajan ansiosta yhtiö pystyy tarjoamaan koulutuspalveluja ympäri maailman. Suomessa lisämyyntiä haetaan asiakaskohtaisista kehityshankkeista sekä entistä näkyvämmällä markkinoinnilla. Yhtiöllä on koulutuskeskukset Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa sekä Pietarissa.

Toimitusjohtaja Kaisa Vikkula: – Olemme kiinnostuneet selvittämään joukkorahoitusta vaihtoehtona uusien disruptiivisten koulutusratkaisuiden vaatimien investointien toteuttamiseksi. Uskomme vahvasti, että koulutus tulee muuttumaan radikaalisti ja haluamme pysyä kehityksen kärjessä.

Management Institute of Finland MIF
Toimitusjohtaja, rehtori Kaisa Vikkula, +358 40 548 3554, kaisa.vikkula@soprano.fi,
www.mif.fi

Hallituksen puheenjohtaja Arto Tenhunen, +358 400 413 314, arto.tenhunen@soprano.fi,
www.soprano.fi

Soprano on kehitysyhtiö, jonka emoyhtiö Soprano Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämälle pörssilistalle. Soprano konserni koostuu 1.1.2017 alkaen kahdesta täysin omistetusta liiketoimintasegmentistä: pohjoismainen ICT-koulutukseen erikoistunut Informator Tieturi Group ja suomalainen johtamis- ja esimieskoulutukseen erikoistunut Management Institute of Finland MIF. Kolmantena raportoidaan Soprano Oyj ja sen osakkuusyhtiöt Ambientia E-Commerce ja Brain Alliance.

Koulutustoimialalla Sopranosta on kasvanut Pohjoismaiden johtava yksityinen yritysten ja organisaatioiden kouluttaja. Juuri nyt koulutus digitalisoituu, siirtyy pilveen ja toimialajärjestelyt ovat alkaneet. Tavoitteemme on olla asiakkaalle halutuin kumppani osaamisen kehittämisessä sekä tarjota asiakkaalle paras kurssitarjonta, halutuimmat valmentajat sekä uusimmat oppimisympäristöt.

Kehitysyhtiö Soprano Oyj hakee uusia sijoituskohteita palveluliiketoiminnasta toimialoilta, joissa näemme rakennemuutoksen ja konsolidaation mahdollisuuksia. Erityisesti olemme kiinnostuneet yhtiöistä, joissa uusilla digitaalisilla palveluilla voidaan luoda merkittävää lisäarvoa.

Asiantuntijamme palvelevat Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa, Tukholmassa, Göteborgissa, Malmössä ja Pietarissa, verkoston kautta kymmenissä maissa ja virtuaalisesti ympäri maailman.

Soprano Group | MIF | Infor | Johtamistaidon Opisto | Informator | Tieturi | www.soprano.fi

Lisätietoja yrityksestämme ja palveluistamme:

www.soprano.fi

Management Institute of Finland MIF