Soprano uudistaa organisaationsa ja selvittää joukkorahoitusta

Soprano Oyj pörssitiedote 30.11.2016 klo 9.00

Soprano uudistaa organisaationsa ja selvittää joukkorahoitusta

Kehitysyhtiö Sopranon täysin omistamat koulutusyhtiöt, Informator Tieturi Group ja Management Institute of Finland MIF, raportoidaan 1.1.2017 alkaen erillisinä segmentteinä läpinäkyvyyden lisäämiseksi ja kasvun vauhdittamiseksi. Emoyhtiön kanssa samassa segmentissä raportoidaan jatkossa Sopranon osakkuusyhtiöt Brain Alliance Oy sekä Ambientia E-commerce Oy.

Sopranon Ruotsin tytäryhtiön Informator Utbildning Ab:n toimitusjohtaja Emil Robertsson on nimitetty konsernin suomalaisen tytäryhtiön Tieturi Oy:n toimitusjohtajaksi ja uuden Informator Tieturi Group –segmentin johtajaksi. Robertsson jatkaa myös Informatorin toimitusjohtajana.

Soprano Oyj:n toimitusjohtaja Kaisa Vikkula jatkaa myös Management Institute of Finland MIF Oy:n toimitusjohtajana sekä segmentistä vastaavana johtajana. Segmentin muodostavat Johtamistaidon Opisto, Infor ja MIF Tutkinnot –liiketoiminnot Suomessa ja Pietarissa.

Hallituksen puheenjohtaja Arto Tenhunen: – Koulutusyhtiömme ovat kahden taloudellisesti tiukan vuoden ajan panostaneet digiajan monistettaviin oppimismetodeihin ja skaalattaviin koulutusmenetelmiin. Tarjonnan kehityksen, välttämättömien sopeutustoimien ja uusien oppimisympäristöjen myötä yhtiöt ovat nyt kilpailukykyisiä ja valmiita itsenäistymään. Niiden tavoitteena on kannattava kasvu kotimarkkinoilla ja kansainvälisesti.

Soprano Oyj:n hallitus on päättänyt selvittää joukkorahoitusta uusien segmenttien kasvun vauhdittajana.

Informator Ab, Tieturi Oy, verkställande direktör Emil Robertsson, +46 70 999 80 44,
emil.robertsson@informator.se
MIF Oy, Soprano Oyj, toimitusjohtaja Kaisa Vikkula, +358 40 548 3554, kaisa.vikkula@soprano.fi
Soprano Oyj, hallituksen puheenjohtaja Arto Tenhunen, +358 400 413 314, arto.tenhunen@soprano.fi

www.soprano.fi

Kehitysyhtiö Soprano Oyj hakee sijoituskohteita palveluliiketoiminnasta toimialoilta, joissa näemme rakennemuutoksen ja konsolidaation mahdollisuuksia. Erityisesti olemme kiinnostuneet yhtiöistä, joissa uusilla digitaalisilla palveluilla voidaan luoda merkittävää lisäarvoa.

Koulutustoimialalla Sopranosta on kasvanut Pohjoismaiden suurin yritysten ja organisaatioiden kouluttaja. Juuri nyt koulutus digitalisoituu, siirtyy pilveen ja toimialajärjestelyt ovat alkaneet. Tavoitteemme on olla asiakkaalle halutuin kumppani osaamisen kehittämisessä sekä tarjota asiakkaalle paras kurssitarjonta, halutuimmat valmentajat sekä uusimmat oppimisympäristöt.

Asiantuntijamme palvelevat Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa, Tukholmassa, Göteborgissa, Malmössä ja Pietarissa, verkoston kautta kymmenissä maissa ja virtuaalisesti ympäri maailman.

Soprano Group | MIF | Johtamistaidon Opisto | Infor | Tieturi | Informator | www.soprano.fi