Soprano sopimukseen EdTech oppimisalustan kanssa

Soprano Group ja Claned Group ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen Sopranon koulutustarjonnan kansainvälisestä markkinoinnista Clanedin älykkäällä  oppimisalustalla. Tavoitteena on skaalata Pohjoismainen koulutusosaaminen kansainvälisille markkinoille, ja Clanedin tekoälyn avulla rakentaa kullekin opiskelijalle hänen taitotasoaan vastaava yksilöllinen oppimiskokemus.

Soprano on pohjoismaiden johtava yksityinen työelämän kouluttaja. Sillä on vuosittain yli 20 000 koulutettavaa ja yli 1 000 eri kurssinimikettä. Claned on kansainvälisesti palkittu keinoälyä hyödyntävä oppimisalusta. Se on nimetty yhdeksi maailman 10 kiinnostavimmaksi opetusteknologiaa muuttavista palveluista.

Toimitusjohtaja Kaisa Vikkula: ”Uskomme suomalaisen koulutustarjonnan kiinnostavan globaalisti. Lisäksi eduskunnan käsittelyssä oleva lakiesitys ammatillisesta koulutuksen uudistamisesta mahdollistaa suomalaisten ammattitutkintojen koulutusviennin 1.1.2018 alkaen. Olemme valmiina kun tilaisuus avautuu.”

Soprano ja Claned järjestävät lehdistötilaisuuden 14.6.2017 klo 9-11 Helsingissä

Lisää tietoja

Toimitusjohtaja Kaisa Vikkula, +358 40 548 3554, kaisa.vikkula@soprano.fi

Soprano on kehitysyhtiö, jonka emoyhtiö Soprano Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämälle pörssilistalle. Soprano konserni koostuu 1.1.2017 alkaen kahdesta täysin omistetusta liiketoimintasegmentistä: pohjoismainen ICT-koulutukseen erikoistunut Informator Tieturi Group ja suomalainen johtamis- ja esimieskoulutukseen erikoistunut Management Institute of Finland MIF. Kolmantena raportoidaan Soprano Oyj ja sen osakkuusyhtiöt Ambientia E-commerce Oy konserni ja Brain Alliance Oy.

Koulutustoimialalla Sopranosta on kasvanut Pohjoismaiden johtava yksityinen yritysten ja organisaatioiden kouluttaja. Juuri nyt koulutus digitalisoituu, siirtyy pilveen ja toimialajärjestelyt ovat alkaneet. Tavoitteemme on olla asiakkaalle halutuin kumppani osaamisen kehittämisessä sekä tarjota asiakkaalle paras kurssitarjonta, halutuimmat valmentajat sekä uusimmat oppimisympäristöt.

Kehitysyhtiö Soprano Oyj hakee uusia sijoituskohteita palveluliiketoiminnasta toimialoilta, joissa näemme rakennemuutoksen ja konsolidaation mahdollisuuksia. Erityisesti olemme kiinnostuneet yhtiöistä, joissa uusilla digitaalisilla palveluilla voidaan luoda merkittävää lisäarvoa.

Asiantuntijamme palvelevat Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa, Tukholmassa, Göteborgissa, Malmössä ja Pietarissa, verkoston kautta kymmenissä maissa ja virtuaalisesti ympäri maailman.

Soprano Group | MIF | Infor | Johtamistaidon Opisto | Informator | Tieturi

Lisätietoja yrityksestämme ja palveluistamme:

Soprano Oyj www.soprano.fi

Management Institute of Finland MIF www.mif.fi www.infor.fi www.jto.fi

Informator Tieturi Group www.informator.se www.tieturi.fi

Claned Group Oy

Claned voitti Worlddidac Award –palkinon vuonna 2016 ja oli vuonna 2017 finalisti EdTech Digest Awards ja GESS Education Awards-kilpailuissa. Vuonna 2017 yhtiö on nimetty yhdeksi kymmenestä merkittävimmästä yrityksestä, jotka disruptoivat koulutusmarkkiaa.