Soprano sai rahoituksen Business Finlandilta

Soprano Oyj pörssitiedote 23.11.2018 klo 17.30

Soprano sai rahoituksen Business Finlandilta

Business Finland on tänään myöntänyt Soprano Oyj:lle enintään 1,457 miljoonan euron tutkimus- ja kehittämistoiminnan lainan yhtiön 2,082 miljoonan euron digitaalisten koulutussisältöjen kehittämishankkeeseen. Laina-aika on 7 vuotta, joista kolme ensimmäistä vuotta lyhennysvapaita. Korko on 3 prosenttiyksikköä alle peruskoron ja vähintään kuitenkin 1 prosentti.

Lainan ennakkomaksu on 0,437 miljoonaa euroa, rahoituksen saaminen edellyttää raportointia rahoitusehtojen mukaisesti projektin keston aikana 31.12.2020 saakka. Rahoitus maksetaan pääsääntöisesti jälkikäteen, kun raportti on hyväksytty. Rahoitus sisältää erityisehdon, jonka mukaan Soprano Oyj ei saa jakaa varoja sijoitetun vapaan oman pääoman rahastosta projektin aikana ilman Business Finlandin etukäteistä suostumusta. Voittovaroja yhtiö saa jakaa normaalisti.

Toimitusjohtaja Arto Tenhunen: ”Soprano kouluttaa 2000 pohjoismaisen organisaation henkilöstöä yli 50 maassa. Olemme johtava yksityinen koulutusyhtiö pohjolassa. Strateginen tavoitteemme on kasvaa verkkokoulutuksen avulla kotimarkkinoilla ja kehittyvissä maissa, joissa suomalaisen koulutuksen arvostus on korkea. Verkko- ja etäkoulutuksen kysyntä kasvaa, se on monistettavaa, skaalautuvaa ja perinteistä koulutusta kannattavampaa. Digitalisointi on kuitenkin kallista ja investointi on maksettava etukäteen. Nyt saadun rahoituksen avulla pystymme merkittävästi nopeuttamaan koulutusohjelmien digitalisointia.”

Soprano Oyj,
Toimitusjohtaja Arto Tenhunen, +358 400 413 314, arto.tenhunen@soprano.fi,
Talousjohtaja Panu Kauppinen, +358 44 236 3740, panu.kauppinen@soprano.fi

Soprano Oyj – Lifelong Learning for Working Professionals
Soprano on kehitysyhtiö, jonka emoyhtiö Soprano Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämälle pörssilistalle. Koulutustoimialalla Sopranosta on kasvanut yritysostojen avulla Pohjoismaiden johtava yksityinen koulutusyhtiö. Vuonna 2017 koulutimme 19 000 henkilöä 2 000 organisaatiosta yli 50 maassa.
Sopranon kasvustrategia tiivistyy yhteen sanaan: Collaboration. Rakennamme koulutusalan yhteistyöverkostoa ja pyrimme yhdessä laajentamaan kansainvälistä toimintaamme. Hyödynnämme teknologian luomia mahdollisuuksia erityisesti kehittyvissä maissa korkeatasoisten sisältöjen ja tekoälyavusteisen oppimisympäristön avulla. Sen ansiosta teoreettiset opinnot, käytännön projektit, testit ja keskustelut kollegoiden ja kouluttajien välillä voidaan tehdä yhä useammin kokonaan verkossa.
Soprano Groupin businesskoulujen 1500 koulutusohjelmaa ovat erikoistuneet johtamiseen, viestintään, kansainväliseen kauppaan ja informaatioteknologiaan. Yhdessä kumppaneidemme kanssa tarjoamme diplomeja, sertifikaatteja, ammattitutkintoja ja korkeakoulututkintoja. Tutkinnot ovat hyväksyttyjä kaikissa Euroopan maissa.
Sopranon omat asiantuntijat palvelevat kolmessa maassa ja seitsemässä kaupungissa, Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa, Tukholmassa, Göteborgissa ja Pietarissa, verkoston kautta kymmenissä maissa sekä virtuaalisesti ympäri maailman.

Soprano Group | MIF | Infor | Johtamistaidon Opisto | Fintra | Informator | Tieturi | www.soprano.fi

Lisätietoja yrityksestämme ja palveluistamme:
www.soprano.fi

Management Institute of Finland MIF