Soprano ostaa Brain Alliancen koko osakekannan

Soprano Oyj pörssitiedote 18.5.2011 klo 09.00

Soprano ostaa Brain Alliancen koko osakekannan

Soprano Oyj:n hallitus on kokouksessaan eilen päättänyt hankkia Brain Alliancen koko lopun osakekannan vähemmistöosakkailta. Lisäksi osapuolet ovat sopineet, että aikaisempaan osakevaihtosopimukseen liittyneet lisäkauppahinnat maksetaan kerralla yhtiökokouksen hallitukselle antamaan valtuutukseen perustuvalla osakeannilla, jossa myyjälle suunnataan 93 750 Sopranon uutta osaketta. Sopimus vähentää Soprano-konsernin liikearvoa ja velkaa yhteensä noin 0,25 miljoonaa euroa.

Brain Alliancen johtaja Taneli Tikka: “Yhtiön kuiva kausi on takana ja olemme onnistuneet hankkimaan taloon lisää projektiosaamista. Asiakkaat jopa kisaavat parhaista ohjelmistokonsulteista. Erityisesti PHP- ja Drupal-arkkitehdeistä on ajoittain pulaa. Tässä markkinatilanteessa meiltä voi taas alkaa odottamaan asiallista liiketulosta.”

Soprano Oyj:n toimitusjohtaja Arto Tenhunen: “Järjestely selkeytti konserninrakenteen ja kaunisti tasettamme. Omistamme nyt kaikki tytäryhtiömme sataprosenttisesti. Lisäksi olemme sijoittaneet pieniä innovaatiopanoksia kasvuhaluisiin osakkuusyhtiöihin sekä verkkokaupan ohjelmistotuotteisiin. Lopultakin myös konsernin tuloskehityksen suunta on kääntymässä.”

Soprano Oyj,
arto.tenhunen@soprano.fi

Verkkoviestintäyhtiö Soprano Oyj on Nasdaq OMX Helsingin pörssissä listattu viestintään ja verkkopalveluihin erikoistunut julkinen yhtiö. Konsernin tuotevalikoima kattaa markkinoinnin ja viestinnän kokonaispalvelut, dynaamiset verkkoratkaisut sekä verkkopalveluiden sisällöntuotannon. Soprano toteuttaa Suomen tunnetuimpia verkkopalveluja, käytetyimpiä tilausjärjestelmiä ja verkkokauppoja sekä markkinoinnin ja myynnin kokonaisratkaisuja yrityksille ja julkishallinnolle.