Soprano myy PR-toimistonsa Riannolle

Soprano Oyj pörssitiedote 21.10.2014 klo 12.00

Soprano myy PR-toimistonsa Riannolle

Soprano Oyj -konserni on tänään allekirjoittanut esisopimuksen PR-toimisto Promode Oy:n koko osakekannan myymisestä osakkuusyhtiölleen Rianno Communications Oy:lle 0,9 miljoonan euron käteiskaupalla.

Osakekaupalla selkeytetään Soprano-konsernin rakennetta. Uuden strategian mukaan Soprano keskittyy koulutukseen, konsultointiin ja kansainvälistymispalveluihin, joissa konsernilla on johtava asema Suomessa, Pohjoismaissa sekä lähialueilla.

Osakekauppa on tarkoitus toteuttaa 1.1.2015. Osakekaupassa Promode Oy siirtyy pois Soprano Oyj –konsernista osaksi Sopranon osakkuusyhtiö Rianno Communications Oy -konsernia. Soprano Oyj:n hallituksen tulee hyväksyä sopimus ennen sen voimaantuloa.

Yhtiö tiedottaa kaupan voimaantulosta ja julkaisee osakekauppaa koskevat laskelmat yhtiön hallituksen tehtyä lopullisen päätöksen kaupasta.

Rianno Communications Oy –konsernin pääomistaja ja toimitusjohtaja on Soprano-konsernin ex-varatoimitusjohtaja Riitta Auvinen. Rianno on jo aiemmin vastannut Promoden myynnistä ja markkinoinnista. Nyt syntyvän täyden palvelun viestintätoimiston asiakkaita palvelee 14 viestinnän ammattilaista. Yhteenlasketun myyntikatteen arvioidaan olevan noin kaksi miljoonaa euroa.

Soprano Oyj:n toimitusjohtaja Arto Tenhunen: ”Kuten olemme aiemmin kertoneet, Sopranon strategisena tavoitteena on siirtää viestintäosaaminen kasvamaan omaan yhtiöönsä. Tuoteviestinnän ja PR-toiminnan tunnetuimpiin yhtiöihin kuuluvalla Promodella on showroomissaan vetovoimaiset asiakasbrändit parhaalla paikalla Helsingin ydinkeskustassa. Edellisen yrityskaupan jälkeen Promoden osaava ja innokas tiimi on tutustunut Riannon porukkaan ja yhteinen into on löytynyt.”

Rianno Oy:n toimitusjohtaja Riitta Auvinen: ”Promoden vahva tuoteviestintä- ja PR-osaaminen tekevät Riannosta aidosti täyden palvelun viestintäkumppanin kasvuhaluisille yrityksille. Olemme varmoja, että nousu syntyy, kun ajatellaan ja tehdään uudella tavalla. Meillä on luovuutta, meillä on osaamista ja meillä on kokemusta. Pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä tuloksellisemmin ja tehokkaammin. Riannon tärkeimpänä tavoitteena on suositteleva asiakas.”

Arto Tenhunen, toimitusjohtaja, Soprano Oyj, 0400 413314, arto.tenhunen(at)soprano.fi

Riitta Auvinen, toimitusjohtaja, Rianno Oy, 041 533 4010, riitta.auvinen(at)rianno.fi

Soprano on Pohjoismaiden suurin talouselämän ja julkishallinnon kouluttaja ja Suomen johtava kansainvälistymiskonsultti. Koulutus- ja valmennuspalvelut on uuden kasvustrategian myötä keskitetty Management Institute of Finland – MIF brändin alle. Tunnetut Tieturi, Informator, Aspectum, Infor, Fintra,
Johtamistaidon Opisto JTO sekä kansainväliset yliopistokumppanit Ashridge, Berkeley ja IMD ovat osa tätä kokonaisuutta. Finnish Trade Organisation – FINTRA on Soprano-konsernin kansainvälistymiskonsultti. Yhtiö tarjoaa yhdestä paikasta vientiosaamisen lisäksi johtamisen, viestinnän ja tietoteknologian koulutuksen sekä rahoituksen ja vientitukien hakupalvelut. Sopranon asiantuntijat palvelevat Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa, Tukholmassa, Göteborgissa, Malmössä, Tallinnassa ja Pietarissa, verkoston kautta kymmenissä maissa sekä virtuaalisesti ympäri maailman. Viime vuonna konsernin yksiköt valmensivat 67 000 asiakasta 52 maassa. Soprano Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingin pörssissä, osakkeen tunnus on SOPRA.