Soprano myy omistuksensa Isolta Oy:stä

Soprano Oyj, Pörssitiedote 30.9.2016 klo 14.15

Helsinki, Suomi, 2016-09-30 13:15 CEST (GLOBE NEWSWIRE) — Soprano Oyj on tänään allekirjoittanut sopimuksen Isolta Oy:n 35,42 prosentin omistuksensa myymisestä Visma Finland Holding Oy:lle käteiskaupalla. Kaupan Closing Date on 14.10.2016 ja viimeistään 1.11.2016, johon päivään mennessä Visman tulee tehdä sopimus kaikkien Isoltan osakkaiden kanssa, tai kauppa raukeaa. Kauppahinta ja sen vaikutus Sopranon tulokseen julkistetaan, kun se on maksettu.

Soprano on useita vuosia ollut aktiivisesti kehittämässä Isolta Oy:tä, SaaS-laskutusohjelmistoa ja siihen liittyviä sähköisiä laskutuspalveluita. Nopeasti kasvavaa Isolta Arkhimedes –ohjelmistoa käyttää jo yli 30.000 mikroyritystä neljässä eri maassa. Yhtiön palvelut löytyvät osoitteesta www.isolta.fi.

– Olemme todella tyytyväisiä kovassa kasvussa olevan ja kannattavan osakkuusyrityksemme kehityksestä. Isoltalla on työhön vakavasti suhtautuva innovatiivinen ydintiimi ja kova tahto kansainvälistyä. Alan markkinajohtajana  Visma antaa yhtiölle mahdollisuuden entistä nopeampaan kasvuvauhtiin. Isolta puolestaan tarjoaa Vismalle entistä laajemman asiakaskohderyhmän, toteaa Sopranon hallituksen puheenjohtaja Arto Tenhunen.

Lisätietoja: Hallituksen puheenjohtaja Arto Tenhunen, Soprano Oyj,  arto.tenhunen@soprano.fi, +358 400 413 314

Soprano Oyj on palveluliiketoiminnan kehitysyhtiö. Keskitymme toimialoihin, joissa regulaatio on muuttumassa, markkinaehtoisuus lisääntyy ja toimialajärjestelyt ovat todennäköisiä. Erityisesti olemme kiinnostuneet toimialoista, joissa digitalisaation avulla voidaan luoda merkittävää lisäarvoa.

NASDAQ Helsingin pörssissä listattu Sopranon osake tarjoaa sijoittajalle likvidin, läpinäkyvän mahdollisuuden sijoittaa kehittyviin pohjoismaisiin palveluliiketoimintoihin ja irtautua sijoituksesta niin halutessaan. Sijoituskohteen myyjälle pörssilistaus tarjoaa motivoivan mahdollisuuden hyötyä kasvusta.

Sopranosta on kasvanut Pohjoismaiden suurin yritysten ja organisaatioiden kouluttaja. Juuri nyt koulutustoimiala digitalisoituu, siirtyy pilveen ja toimialajärjestelyt ovat alkaneet. Meidän tavoitteemme on olla asiakkaalle halutuin kumppani osaamisen kehittämisessä. Tarjoamme asiakkaalle parhaan kurssitarjonnan, halutuimmat valmentajat sekä uusimmat oppimisympäristöt.

Asiantuntijamme palvelevat Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa, Tukholmassa, Göteborgissa, Malmössä ja Pietarissa, verkoston kautta kymmenissä maissa ja virtuaalisesti ympäri maailman.

Soprano Group  | MIF | Johtamistaidon Opisto | Infor | Tieturi | Informator

Hallituksen puheenjohtaja Arto Tenhunen, Soprano Oyj, arto.tenhunen@soprano.fi, +358 400 413 314