Soprano julkisti uuden pilvipalvelun

Soprano Oyj sijoittajauutinen 14.6.2011 klo 8.45

Soprano julkisti uuden pilvipalvelun

Verkkokauppaohjelmistojen hinnat nyt historiallisen alhaalla

Verkkokauppaohjelmistojen hinnat pk-yrityksille ovat pudonneet viime talven aikana historiallisen alas. Ominaisuuksiltaan rajattuja verkkokauppaohjelmistoja saa tällä hetkellä keskimäärin jo alle 50 euron kuukausihinnalla. Kesän aikana hintakilpailun odotetaan alan sisäisten tietojen mukaan edelleen kiihtyvän. Samaan aikaan suurempien yritysten verkkokauppajärjestelmien hinnat ovat pikemminkin nousseet, koska kuluttajat vaativat niiltä yhä uusia ja entistä kalliimpia ominaisuuksia. Myös vaatimukset sosiaalisen median käytöstä verkkokaupassa ovat lisääntyneet.

“Totta on, että pääasiassa pk-yrityksille tarkoitettujen verkkokaupan ohjelmistojen hinnat ovat pudonneet merkittävästi. Toisaalta kokonaishintaa yritetään häivyttää tarjoilemalla jokainen pieni ominaisuus erilliseen muutaman euron kuukausihintaan. Hintojen alenemisen myötä ohjelmistoista usein puuttuu käyttöä helpottavia ominaisuuksia, joiden puuttumisen huomaa vasta liian myöhään. Alan imagon kannalta olisikin hyvä, jos yrittäjä voisi turvallisesti testata haluamiaan ohjelmistoja rajatun ajan ja näin varmistua tuotteen sopivuudesta juuri omaan käyttöön”, vaatii Soprano Ohjelmistot Oy:n toimitusjohtaja Tapio Valli.

Verkkoviestintäyhtiö Soprano on tänään julkistanut uusimman version Suomen tunnetuimmasta Composer.fi –verkkokauppaohjelmistostaan. Composer.fi -sivuilta yrittäjä voi itse valita haluamansa, keskenään täysin integroidut palvelupaketit ja maksaa kuukausimaksua ainoastaan niistä. Paketoituja pilvipalveluita ovat verkkokaupan lisäksi suoramainos, kotisivut, asiakaskysely ja verkkolehti. Lisäksi Brain.fi -ominaisuuden avulla kauppias voi halutessaan siirtää tuotteensa suoraan myytäväksi Suomen suurimmille kauppapaikoille Huutonettiin ja Keltaiseen Pörssiin.

Uuden ohjelmistoversion myötä Suomen tunnetuin verkkokauppaohjelmisto lähti mukaan alaa koettelevaan hintaralliin. Composer.fi -verkkokaupan ohjelmistopakettien hinnat laskivat 11.90 – 29.90 euroon kuukaudessa. Aikaisempaan verrattuna uuteen ohjelmaversioon on hintojen laskusta huolimatta lisätty ominaisuuksia, entistä enemmän kapasiteettia ja asiakkaiden vaatima ilmainen kokeilujakso.

Ohjelmiston voi tilata kahdeksi kuukaudeksi ilmaiskäyttöön osoitteesta www.composer.fi

“Haemme verkkokaupan uudella hinnoittelumallilla selvästi entistä laajempaa käyttäjäkuntaa. Vaikka Composer.fi on tutkitusti Suomen tunnetuin verkkokauppaohjelmisto, emme ole tyytyväisiä sen saavuttamaan alle tuhannen kauppiaan käyttäjämäärään. Suomessa verkkokauppa kyllä yleistyy kovalla tohinalla, mutta siitä huolimatta jäämme kaiken aikaa jälkeen entistä nopeammin etenevistä kilpailijamaistamme. Uskon epäilyksettä, että se suuri verkkokaupan buumi on vasta edessäpäin kunhan Suomen yli kaksisataatuhatta yrittäjää kerralla heräävät asiaan”, innostaa toimitusjohtaja Tapio Valli.

Soprano Ohjelmistot Oy, toimitusjohtaja Tapio Valli, p. 050 553 4433, tapio.valli@soprano.fi

Soprano Oyj, markkinointiviestintäpäällikkö Heidi Tetteh, p. 041 533 4008, heidi.tetteh@soprano.fi

Verkkoviestintäyhtiö Soprano Oyj on Nasdaq OMX Helsingin pörssissä listattu viestintään ja verkkopalveluihin erikoistunut julkinen yhtiö. Konsernin tuotevalikoima kattaa markkinoinnin ja viestinnän kokonaispalvelut, dynaamiset verkkoratkaisut sekä verkkopalveluiden sisällöntuotannon. Soprano toteuttaa Suomen tunnetuimpia verkkopalveluja, käytetyimpiä tilausjärjestelmiä ja verkkokauppoja sekä markkinoinnin ja myynnin kokonaisratkaisuja yrityksille ja julkishallinnolle.