Soprano julkistaa uuden sukupolven verkkokaupan ohjelmiston
Soprano Oyj pörssitiedote 8.12.2010 klo 08.00
Soprano julkistaa uuden sukupolven verkkokaupan ohjelmiston
Soprano Oyj on Sanoma News Oy:n kanssa 17.3.2010 julkistetun puitesopimuksen
mukaisesti saanut valmiiksi uuden sukupolven verkkokaupan ohjelmiston.
Ohjelmistoa pilotoidaan 20 Composer-kauppiaan toimesta 8.12.2010 alkaen. Uutuus
julkistetaan tammikuussa 2011. Sopranon kehittämälle uuden sukupolven
verkkokaupan ohjelmistolle on rekisteröity EU-laajuinen mallisuoja 15.11.2010.
Kuten Soprano on tiedotteessaan 17.3.2010 kertonut, yhteistyöllä on
onnistuessaan positiivinen vaikutus Sopranon liikevaihtoon ja tulokseen
seuraavina vuosina. Onnistumisen todennäköisyyttä on kuitenkin vaikea arvioida.
Sopimus perustuu revenue share -ansaintamalliin.
Toimitusjohtaja Arto Tenhunen: ”Kilpailijamaiden rynnistykseen verrattuna
verkkokauppa on edennyt Suomessa verkkaisesti. Nyt syntynyt uusi ohjelmisto
kääntää kaupan ajattelun hyvin yksinkertaisella tavalla kokonaan ympäri. Tästä
syystä tuotteelle on rekisteröity EU-laajuinen mallisuoja. Yhteistyö on
Sopranolle hyvin sopivaa, sillä Sanoma Newsin verkkopalveluissa on eniten
kävijöitä ja niissä tehdään sekä kappale- että euromääräisesti eniten kauppaa
Suomessa."
Soprano Oyj
Lisätietoja:
Soprano Oyj
Toimitusjohtaja Arto Tenhunen
0400 413314
arto.tenhunen@soprano.eu
Etusivu
Verkkoliiketoiminnan asiantuntijayritys Soprano Oyj on Nasdaq OMX Helsingin
pörssissä listattu viestintään ja verkkopalveluihin erikoistunut julkinen
yhtiö. Konsernin tuotevalikoima kattaa markkinoinnin ja viestinnän
kokonaispalvelut, dynaamiset verkkoratkaisut sekä verkkopalveluiden
sisällöntuotannon. Soprano toteuttaa Suomen tunnetuimpia verkkopalveluja,
käytetyimpiä tilausjärjestelmiä ja verkkokauppoja sekä markkinoinnin ja myynnin
kokonaisratkaisuja yrityksille ja julkishallinnolle.