Soprano julkistaa uuden sukupolven verkkokaupan ohjelmiston

Soprano Oyj pörssitiedote 8.12.2010 klo 08.00

Soprano julkistaa uuden sukupolven verkkokaupan ohjelmiston

Soprano Oyj on Sanoma News Oy:n kanssa 17.3.2010 julkistetun puitesopimuksen
mukaisesti saanut valmiiksi uuden sukupolven verkkokaupan ohjelmiston.
Ohjelmistoa pilotoidaan 20 Composer-kauppiaan toimesta 8.12.2010 alkaen. Uutuus
julkistetaan tammikuussa 2011. Sopranon kehittämälle uuden sukupolven
verkkokaupan ohjelmistolle on rekisteröity EU-laajuinen mallisuoja 15.11.2010. 

Kuten Soprano on tiedotteessaan 17.3.2010 kertonut, yhteistyöllä on
onnistuessaan positiivinen vaikutus Sopranon liikevaihtoon ja tulokseen
seuraavina vuosina. Onnistumisen todennäköisyyttä on kuitenkin vaikea arvioida.
Sopimus perustuu revenue share -ansaintamalliin. 

Toimitusjohtaja Arto Tenhunen: ”Kilpailijamaiden rynnistykseen verrattuna
verkkokauppa on edennyt Suomessa verkkaisesti. Nyt syntynyt uusi ohjelmisto
kääntää kaupan ajattelun hyvin yksinkertaisella tavalla kokonaan ympäri. Tästä
syystä tuotteelle on rekisteröity EU-laajuinen mallisuoja. Yhteistyö on
Sopranolle hyvin sopivaa, sillä Sanoma Newsin verkkopalveluissa on eniten
kävijöitä ja niissä tehdään sekä kappale- että euromääräisesti eniten kauppaa
Suomessa." 


Soprano Oyj


Lisätietoja:                                                                    
Soprano Oyj                                                               
Toimitusjohtaja Arto Tenhunen 
0400 413314
arto.tenhunen@soprano.eu
Etusivu
Verkkoliiketoiminnan asiantuntijayritys Soprano Oyj on Nasdaq OMX Helsingin pörssissä listattu viestintään ja verkkopalveluihin erikoistunut julkinen yhtiö. Konsernin tuotevalikoima kattaa markkinoinnin ja viestinnän kokonaispalvelut, dynaamiset verkkoratkaisut sekä verkkopalveluiden sisällöntuotannon. Soprano toteuttaa Suomen tunnetuimpia verkkopalveluja, käytetyimpiä tilausjärjestelmiä ja verkkokauppoja sekä markkinoinnin ja myynnin kokonaisratkaisuja yrityksille ja julkishallinnolle.