Soprano ja Savonia aloittaa yhteistyön koulutusviennissä

Soprano Oyj sijoittajauutiset 17.4.2018 klo 9.00

Soprano ja Savonia aloittaa yhteistyön koulutusviennissä

Soprano Oyj ja Savonia-ammattikorkeakoulu ovat tänään allekirjoittaneet viisivuotisen sopimuksen koulutusvientiyhteistyöstä. Yhteistyö alkaa Savonian täydennyskoulutuksilla, joiden avulla pyritään parantamaan erityisesti kehittyvien Afrikan, Aasian ja Etelä-Amerikan maiden koulutuksen tasoa maatalous-, vesi- ja energiasektoreilla.

Osapuolet tarjoavat kansainvälisiä koulutuspalveluitaan yhteistyössä. Tavoitteena on, että teoreettinen koulutus, käytännön projektit, tehtävät ja kontaktit opiskelijan kanssa tehdään mahdollisimman suurelta online koulutuksena Sopranon tekoälyavusteisessa oppimisympäristössä. Täydennyskoulutuksen lisäksi osapuolet aloittavat Savonian englanninkielisen Master’s Degree Programme in Digital Health -ohjelman muokkaamisen tekoälyavusteiseen verkkokoulutukseen sopivaksi.

Savonian myöntämien tutkintojen ja täydennyskoulutuksen lisäksi yhteistyösopimukseen kuuluvat Sopranon kuuden businesskoulun; Tieturi, Johtamistaidon Opisto JTO, Infor, Fintra, MIF ja Informator, koulutustarjonta ja ammattitutkinnot Suomessa ja kansainvälisesti.

Savonia-ammattikorkeakoulun rehtori Mervi Vidgrén: Savonia on panostanut viime vuosina oppimista tehostaviin digitaalisiin ratkaisuihin ja uusiin kansainvälisiin opinto-ohjelmiin. Nyt tekoälyn kehityksen myötä koulutusta voidaan tarjota entistä suuremmalta osin verkossa. Ulkomaisten opiskelijoiden ei enää välttämättä tarvitse tulla paikan päälle opiskelemaan vaan korkeatasoinen koulutus voidaan järjestää verkon yli. Uskon tämän lisäävän entisestään kansainvälistä kiinnostusta Savonian koulutustarjontaan.

Sopranon toimitusjohtaja Arto Tenhunen: Tekoälyn ja kehittyneen analytiikan avulla pystymme lisäämään opiskelumotivaatiota, vähentämään keskeytyksiä ja parantamaan oppimistuloksia. Yhteistyössä korkeakoulujen kanssa kehitämme nyt entistä houkuttelevampia koulutusohjelmia ja geneerisiä sisältöjä, joita on mahdollista skaalata kansainvälisille markkinoille. Suomen hyvä maine koulutuksessa ja sopimuskumppanina auttavat vientiponnisteluissa.

Savonia-ammattikorkeakoulu Oy on yksi Suomen suurimmista ja monipuolisimmista ammattikorkeakouluista, jolla on kampuksia kolmella paikkakunnalla: Iisalmessa, Kuopiossa ja Varkaudessa. Savonialla on noin 6500 opiskelijaa muotoilun, liiketalouden, luonnonvara-alan, matkailu ja ravitsemisalan, musiikin ja tanssin, tekniikan ja sosiaali- ja terveysaloilla. Savonian järjestää sekä bachelor- että master- tason tutkintoja näillä kaikilla koulutusaloilla. Lisäksi Savonia tarjoaa eri koulutusaloilla erikoistumiskoulutuksia, diplomikoulutuksia ja täydennyskoulutusta. Savonian painoaloja ovat vesiturvallisuus, turvallinen ruokatuotanto, soveltava hyvinvointiteknologia sekä uudistuva kone- ja energiateollisuus. www.savonia.fi

Lisätiedot:

Soprano Oyj, toimitusjohtaja Arto Tenhunen, 0400 413314, arto.tenhunen@soprano.fi
Savonia-ammattikorkeakoulu Oy, rehtori/toimitusjohtaja Mervi Vidgrén, 044 785 5001, mervi.vidgren@savonia.fi

Soprano Oyj – Lifelong Learning for Working Professionals
Soprano on kehitysyhtiö, jonka emoyhtiö Soprano Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämälle pörssilistalle. Koulutustoimialalla Sopranosta on kasvanut yritysostojen avulla Pohjoismaiden johtava yksityinen koulutusyhtiö. Vuonna 2017 koulutimme 19 000 henkilöä 2 000 organisaatiosta yli 50 maassa.
Sopranon kasvustrategia tiivistyy yhteen sanaan: Collaboration. Rakennamme koulutusalan yhteistyöverkostoa ja pyrimme yhdessä laajentamaan kansainvälistä toimintaamme. Hyödynnämme teknologian luomia mahdollisuuksia erityisesti kehittyvissä maissa korkeatasoisten sisältöjen ja tekoälyavusteisen oppimisympäristön avulla. Sen ansiosta teoreettiset opinnot, käytännön projektit, testit ja keskustelut kollegoiden ja kouluttajien välillä voidaan tehdä yhä useammin kokonaan verkossa.

Soprano Groupin businesskoulujen 1500 koulutusohjelmaa ovat erikoistuneet johtamiseen, viestintään, kansainväliseen kauppaan ja informaatioteknologiaan. Yhdessä kumppaneidemme kanssa tarjoamme diplomeja, sertifikaatteja, ammattitutkintoja ja korkeakoulututkintoja. Tutkinnot ovat hyväksyttyjä kaikissa Euroopan maissa.

Sopranon omat asiantuntijat palvelevat kolmessa maassa ja seitsemässä kaupungissa, Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa, Tukholmassa, Göteborgissa ja Pietarissa, verkoston kautta kymmenissä maissa sekä virtuaalisesti ympäri maailman.

Soprano Group | MIF | Infor | Johtamistaidon Opisto | Fintra | Informator | Tieturi |
www.soprano.fi

Lisätietoja yrityksestämme ja palveluistamme:
www.soprano.fi

Management Institute of Finland MIF