Soprano ja Ambientia yhdistävät verkkokauppayhtiönsä

Soprano Oyj myy kolme verkkokauppayhtiötään Ambientia E-commerce Oy:lle 1.225.000 euron kauppahintaan osakevaihdolla. Yritysjärjestelyssä Soprano saa 40 prosentin ja Ambientia 60 prosentin omistusosuuden yhtiöstä, johon Ambientia Group Oy yhdistää omat verkkokauppaliiketoimintansa.

Soprano Oyj:n 100 prosenttisesti omistamat tytäryhtiöt Soprano Commerce Oy, Lemonline Oy ja virolainen Pipfrog AS yhdistyvät Ambientia Group Oy:n verkkokauppaliiketoiminnan, Ambientia E-commerce Oy:n ja virolaisen Ambientia Estonia OÜ:n kanssa Suomen ja Baltian johtavaksi Magento-verkkokauppatoimittajaksi.

Ambientia E-commerce Oy:n palvelukseen siirtyy 33 asiantuntijaa Suomessa ja Virossa. Yhtiön liikevaihdon arvioidaan nousevan noin 3-4 miljoonaan euroon ja tuloksen odotetaan olevan positiivinen jo ensimmäisenä toimintavuonna. Sopimuksen mukaan yhteinen liiketoiminta aloitetaan viimeistään 1.7.2016.

Soprano Oyj:n hallituksen on hyväksyttävä kauppa 30.6.2016 mennessä tai se raukeaa. Yhtiö tiedottaa erikseen kaupan toteutumisesta ja sen vaikutuksista.

– Yhdistymällä Ambientian kanssa kasvamme uskottavan kokoiseksi verkkoliiketoiminnan bisnesmuotoilijaksi. Haluamme mukaan suurempaan kasvutarinaan, sanoo Soprano Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Arto Tenhunen ja jatkaa: – Sopranolle verkkokaupan yritysjärjestely antaa mahdollisuuden keskittyä entistä tiiviimmin koulutus- ja konsultointitoimialojen rakennemuutoksen toteutukseen.

Ambientia Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Kari Kaartinen: – Tarkoituksemme on voimakkaasti kasvattaa yhteistä verkkokauppaliiketoimintaa yritysjärjestelyjen ja yritysostojen avulla niin, että siitä syntyisi Suomessa ja kansainvälisesti kilpailukyinen verkkokauppatoimittaja. Haluamme rakentaa uudesta verkkokauppayhtiöstä listautumiskelpoisen.

Soprano Oyj, toimitusjohtaja Kaisa Vikkula, 040 548 3554,
kaisa.vikkula@soprano.fi, www.soprano.fi

Ambientia Group Oy, toimitusjohtaja Ville Availa, 040 514 5939,
ville.availa@ambientia.fiwww.ambientia.fi

Soprano Oyj on palveluliiketoiminnan kehitysyhtiö. Keskitymme toimialoihin, joissa regulaatio on muuttumassa, markkinaehtoisuus lisääntyy ja yritysjärjestelyt ovat todennäköisiä. Erityisesti olemme kiinnostuneet toimialoista, joissa digitalisaation avulla voidaan luoda merkittävää lisäarvoa.

Soprano on Pohjoismaiden suurin yritysten ja organisaatioiden kouluttaja ja Suomen johtava kansainvälistymiskonsultti. Tavoitteemme on olla asiakkaalle halutuin kumppani osaamisen kehittämisessä ja kansainvälisessä kasvussa. Tarjoamme asiakkaalle parhaan kurssitarjonnan, halutuimmat valmentajat sekä asiakastarpeita vastaavat nykyaikaiset koulutusmetodit ja oppimisympäristöt.

Asiantuntijamme palvelevat Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa, Tukholmassa, Göteborgissa, Malmössä, Tallinnassa ja Pietarissa, verkoston kautta kymmenissä maissa ja virtuaalisesti ympäri maailman.

Soprano Group  | Tieturi | Johtamistaidon Opisto | Infor | Aspectum | MIF | Fintra | Informator

____________________

Ambientia on 20-juhlavuottaan viettävä digitalisaation avainkumppani, joka keskittyy toiminnassaan yhteen asiaan: varmistamaan asiakkaiden kilpailukyvyn ja menestyksen digitaalisissa toimintaympäristöissä tarjoamalla heille parhaat mahdolliset työkalut ja ihmiset suunnittelemaan, toteuttamaan ja turvaamaan käyttäjälähtöisiä palveluja, nyt ja tulevaisuudessa.

Ambientiassa työskentelee 130 asiantuntijaa seitsemässä toimistossa Suomessa, Virossa ja Ruotsissa. Sertifioidut asiantuntijat ja syvät kumppanuussuhteet löytyvät mm. Magenton-, Liferayn-, Atlassianin- ja Redhatin teknologioiden osalta. Asiakkaina mm. Suomen nimekkäimmät teollisuuden, kaupan, palvelujen ja finanssialan yritykset.