Soprano Communications ja Rianno yhdistyivät

Soprano Oyj pörssitiedote 2.9.2014 klo 8.50

Soprano Communications ja Rianno yhdistyivät

Soprano Oyj:n hallitus on tänään vahvistanut Soprano Communications Oy:n koko osakekannan myynnin Rianno Oy:lle osakevaihdolla. Soprano Oyj saa syntyvästä uudesta Rianno Communications Oy -konsernista 49 prosentin omistusosuuden. Samalla Soprano Communications Oy siirtyy pois Soprano Oyj konsernista.

Osakevaihdolla selkeytetään Soprano-konsernin rakennetta. Uuden strategian mukaan Soprano keskittyy koulutukseen, konsultointiin ja kansainvälistymispalveluihin, joissa konsernilla on johtava asema Suomessa, Pohjoismaissa sekä lähialueilla.

Soprano Oyj konsernin liikevaihto pienenee vuositasolla 0,8 miljoonaa euroa, kun Soprano Communications Oy siirtyy pois konsernista 1.9.2014 alkaen. Järjestely pienentää konsernin liikearvoa 0,4 miljoonalle eurolla ja Soprano kirjaa osakevaihdosta 0,3 miljoonan euron myyntivoiton. Konsernin osakeomistuksen arvoksi uudessa osakkuusyhtiössä Rianno Communications Oy:ssä kirjataan 0,7 miljoonaa euroa yhtiön teettämän ulkopuolisen arvonmäärityksen perusteella.

Toimitusjohtaja Arto Tenhunen: ”Henkilökunta ja asiakkaat ovat ottaneet uutisen viestintäyhtiöiden yhdistymisestä innostuneesti vastaan. Hallitus toimi asiassa ripeästi ja näin viestintäkonsultit pääsevät heti käytännön töihin. Odotamme uudelta osakkuusyhtiöltämme ja sen yrittäjäjohtajalta vahvaa kasvua ja hyvää tulosta.”

Arto Tenhunen, toimitusjohtaja, Soprano Oyj, 0400 413314, arto.tenhunen@soprano.fi
Riitta Auvinen, toimitusjohtaja, Rianno Oy, 041 533 4010, riitta.auvinen@rianno.fi

Soprano on Pohjoismaiden suurin talouselämän kouluttaja ja Suomen johtava kansainvälistymiskonsultti. Koulutus- ja valmennuspalvelut on uuden kasvustrategian myötä keskitetty Management Institute of Finland – MIF brändin alle. Tunnetut Tieturi, Informator, Aspectum, Infor, Fintra, Johtamistaidon Opisto JTO sekä kansainväliset yliopistokumppanit Ashridge, Berkeley ja IMD ovat osa tätä kokonaisuutta. Finpro Consulting on Soprano-konsernin kansainvälistymiskonsultti. Yhtiö tarjoaa yhdestä paikasta vientiosaamisen lisäksi johtamisen, viestinnän ja tietoteknologian koulutuksen sekä rahoituksen ja vientitukien hakupalvelut. Sopranon asiantuntijat palvelevat Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa, Tukholmassa, Göteborgissa, Malmössä, Tallinnassa ja Pietarissa, verkoston kautta kymmenissä maissa sekä virtuaalisesti ympäri maailman. Viime vuonna konsernin yksiköt valmensivat 67 000 asiakasta 52 maassa. Soprano Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingin pörssissä, osakkeen tunnus on SOPRA.