Samuel Sorainen nousee Sopranon johtoon

Soprano Oyj pörssitiedote 14.12.2011 klo 11.00

Samuel Sorainen nousee Sopranon johtoon

Hill & Knowltonin Samuel Sorainen on nimitetty Sopranon viestintätoimiston toimitusjohtajaksi sekä konsernin johtoryhmän jäseneksi 1.3.2012 alkaen.

Samuel Sorainen (39) nousee Soprano-konsernin viestintätoimiston toimitusjohtajaksi Hill and Knowlton Finland Oy:n luovan johtajan ja markkinointiviestintäpalveluiden johtajan tehtävistä. Hän on toiminut myös yhtiön Viron toimiston luovana johtajana ja koordinoinut Liettuan partneritoimiston yhteyksiä konserniin.

Aiemmin Sorainen on ollut perustajapartnerina Noisy Promotion Oy:ssä ja viestintäkonsulttina Result Venture Knowledge Finland Oy:ssä. Hänen uransa viestinnän parissa alkoi vuonna 1997 projektipäällikkyydellä Suomen Matkailun edistämiskeskuksen Tallinnan toimistossa. Koulutukseltaan Samuel Sorainen on kauppatieteiden kandidaatti (BBA) Concordia International University -yliopistosta Tallinnasta. Lisäksi hän on opiskellut tietojenkäsittelyä, valtio-oppia ja Latinalaisen Amerikan tutkimusta Helsingin yliopistossa sekä musiikin teoriaa ja saksofonin soittoa Oulunkylän Pop&Jazz -opistossa.

Vuonna 2002 alkaneen H&K-uransa aikana Sorainen on osallistunut tavalla tai toisella suurimpaan osaan viestintätoimiston asiakkuuksista, tuoden niihin erityisesti luovaa näkemystä ja otetta.

“Sopranon viestintätiimin vetovastuu tässä vaiheessa uraani on niin mielenkiintoinen haaste, ettei siitä voinut kieltäytyä. Kymmenen vuotta Suomen johtavassa viestintätoimistossa on opettanut paljon sekä kotimaisista että kansainvälisistä asiakkaista ja heidän liiketoiminnastaan, ja myös siitä, mitä kaikkea taiten tehdyllä ja ennakkoluulottomalla viestinnällä voi saavuttaa”, kommentoi 1.3. uudessa työssään toimitusjohtajana aloittava Samuel Sorainen ja jatkaa:  “Olen vakuuttunut, että Sopranon strategia modernien verkkotyökalujen ja klassisen viestinnän tiiviistä yhdistämisestä ja tämän osaamisen valjastamisesta asiakkaiden liiketoiminnan kasvattamiseksi on oikea. Selvää on, että lähdemme yhdessä Sopranon viestintätiimin kanssa hakemaan kannattavaa kasvua vuodelle 2012.”

Sopranon konsernijohtaja Arto Tenhunen iloitsee yhtiön saamasta merkittävästä vahvistuksesta ja odottaa uuden vetäjän laajentavan viestinnän palvelutarjontaa entisestään.

“Haimme Sopranon viestintätoimiston vetäjäksi luovaa ja innostavaa ammattilaista, joka ymmärtää viestinnän arvon liiketoiminnalle sekä verkkoteknologian uudet mahdollisuudet. Samuel Sorainen on alan nuoremmista tekijöistä ehkä tunnetuin nimi, kokenut osaaja ja myös markkinointiviestinnän ammattilaisten arvostama kollega”, kertoo Arto Tenhunen ja jatkaa: “Hänellä on laaja mielipidevaikuttajien kontaktiverkosto niin Suomessa kuin Virossakin, mistä on konsernillemme selkeää etua. Julkistimmehan hiljattain hankkivamme enemmistön virolaisesta Pipfrog AS ohjelmistoyhtiöstä. Odotamme Samuelin ennakkoluulottomien näkemysten ja osaamisen tuovan merkittävän nosteen viestinnän tiimillemme.”

Soprano-konsernin johtoryhmään kuuluvat 1.3.2012 alkaen Viestintäpalveluiden johtaja Samuel Sorainen, Verkkopalveluiden johtaja Taneli Tikka, Verkkokaupparatkaisuiden johtaja Tapio Valli, konsernijohtaja Arto Tenhunen ja talousjohtaja Panu Kauppinen.

Soprano Oyj,
arto.tenhunen@soprano.fi

Soprano Oyj on Nasdaq OMX Helsingin pörssissä listattu verkkopalveluihin ja -ohjelmistoihin sekä viestintäratkaisuihin erikoistunut julkinen yhtiö. Soprano toteuttaa asiakaskohtaisesti räätälöityjä operatiivisia järjestelmiä, tilausjärjestelmiä ja verkkokaupparatkaisuja, verkko-ohjelmistoja sekä myynnin ja markkinoinnin kokonaisratkaisuja yrityksille ja julkishallinnolle.