Päätökset suunnatuista osakeanneista

Soprano Oyj pörssitiedote 15.8.2013 klo 09.00

Päätökset suunnatuista osakeanneista

Soprano Oyj:n hallitus on ylimääräisen yhtiökokouksen 15.1.2013 antaman valtuutuksen perusteella päättänyt suunnatusta osakeannista liittyen Aspectum-konsernin vähemmistön osakkeiden vaihtamiseen Sopranon osakkeisiin.

Soprano Oyj:n hallitus on päättänyt hyväksyä 26.6.2013 tiedotetun Aspectum-konsernin osakkeiden osakevaihdon. Myyjinä toimiville Aspectum-konsernin vähemmistöosakkeenomistajille suunnataan peruskauppahinnan osalta 35.579 Sopranon osaketta vastikkeena hankittavista Aspectum Oy:n osakkeista ja 38.478 Sopranon osaketta vastikkeena hankittavista Aspectum Consulting Oy:n osakkeista. Lisäkauppahintana myöhemmin annettavien Sopranon osakkeiden lukumäärä on enimmillään yhtä suuri kuin peruskauppahinta. Yhteensä kaupassa annetaan, lisäkauppahinta mukaan lukien, enintään 148.114 Sopranon osaketta. Soprano saa vaihdossa 338 Aspectum Oy:n osaketta, jotka edustavat 3,70 prosenttia Aspectum Oy:n osakekannasta sekä 20.000 Aspectum Oy:n tytäryhtiön Aspectum Consulting Oy:n osaketta, mikä edustaa neljää prosenttia Aspectum Consulting Oy:n osakekannasta. Osakekohtainen merkintähinta on 0,75 euroa osakkeelta.  Uudet osakkeet on kokonaisuudessaan merkitty.

Hankinnan jälkeen Soprano omistaa Aspectum Oy:stä 86,87 prosenttia. Aspectum Consulting Oy:n omistus puolestaan jakautuu kaupan jälkeen siten, että Aspectum Oy omistaa Aspectum Consulting Oy:stä 96 prosenttia ja Soprano neljä prosenttia.

Yhtiö tiedottaa erikseen osakkeiden merkitsemisestä kaupparekisteriin sekä osakkeiden ottamisesta julkisen kaupankäynnin kohteeksi yhtiön julkistaessa asiaa koskevan listalleottoesitteen.

Soprano Oyj,
arto.tenhunen(at)soprano.fi

Soprano on Pohjoismaiden johtava verkkoviestintäkonserni, viestinnän ja tietoteknologian asiantuntijayritys. Yhtiön asiantuntijat auttavat asiakkaita kommunikoimaan, palvelemaan ja ansaitsemaan digitalisoituvassa yhteiskunnassa aikaisempaa tehokkaammin. Yhtiö hakee strategista kilpailuetua yhdistämällä viestinnän ja teknologian. Soprano palvelee kuudessa kaupungissa Suomessa, Ruotsissa ja Virossa, verkoston kautta 98 maassa ja virtuaalisesti ympäri maailman. Soprano Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingin pörssissä, osakkeen tunnus on SNO1V.