Kaisa Vikkula nousee Finpro Consultingin johtajaksi ja Sopranon johtoryhmään

Soprano Oyj pörssitiedote 12.6.2014 klo 13.15

Kaisa Vikkula nousee Finpro Consultingin johtajaksi ja Sopranon johtoryhmään

KTT Kaisa Vikkula on nimitetty tänään Soprano-konserniin liitetyn Finpro Consultingin johtajaksi, Soprano Oyj:n Senior Vice Presidentiksi ja johtoryhmän jäseneksi 12.6.2014 alkaen.

Kaisa Vikkula on toiminut menestyksekkäästi lukuisissa kansainvälisissä liikkeenjohdon, myynnin ja markkinoinnin johtotehtävissä. Viimeksi 2006-2014 hän toimi Finnairin johtoryhmän jäsenenä ja Matkapalveluiden johtajana vastuualueenaan mm. Aurinkomatkat, Area, Suomen Matkatoimisto, Estravel, Amadeus Finland, Finnair Catering, Finnair Travel Retail, Finnair Flight Academy ja Lomalennot. Sitä ennen hän oli voimakkaasti kansainvälistyneen Mascus-verkkokauppayrityksen johtajana sekä vuosina 1996-2000 Partek Oyj:n viestintä- ja sijoittajasuhdejohtajana. Vikkula on toiminut aikaisemmin mm. Destian, Finnairin ja Aina Groupin hallituksen jäsenenä ja LähiTapiolan hallintoneuvoston jäsenenä.

Soprano nousee juuri toteutuneella Finpro Consulting -liiketoimintakaupalla Suomen suurimmaksi kansainvälistymiskonsultiksi. Suosituimpia palveluita ovat kansainvälistymisidean testaus ja partnerihaku.

“Finpro Consulting panostaa jatkossa erityisesti pk-yritysten kansainvälistymisosaamisen kehittämiseen ja konkreettisiin vientituloksiin. Tarjoamme yhdestä paikasta vientiasiantuntijoiden palvelut sekä vientityössä tarvittavan johtamisen, viestinnän ja tietoteknologian valmennuksen sekä työlääksi koetut rahoituksen hakupalvelut. Vientikeskusten asiantuntijat palvelevat kasvuhaluisia asiakkaitamme Suomessa ja ympäri maailmaa”, kertoo Finpro Consultingin johtaja Kaisa Vikkula.

“Kaisa Vikkula on kokenut ja koulutettu kansainvälisen liiketoiminnan huippuosaaja. Hänen johdollaan uudistamme Finpron kansainvälistymiskonsultoinnin ja yhdistämme nykyiset konsernin palvelut liiketaloudellisesti kannattavaksi kokonaisuudeksi. Kaisa Vikkula nousee nyt kansainvälistyvän suomalaisen elinkeinoelämän näköalapaikalle”, kiteyttää Soprano Oyj:n toimitusjohtaja Arto Tenhunen.

Finpro Consulting, johtaja Kaisa Vikkula
kaisa.vikkula@soprano.fi
www.finpro.fi

Soprano Oyj, toimitusjohtaja Arto Tenhunen
arto.tenhunen(at)soprano.fi
www.soprano.fi

Soprano on Pohjoismaiden suurin johtamisen, viestinnän ja tietoteknologian yhdistävä kansainvälinen asiantuntijayritys. Yhtiön konsultit auttavat asiakkaita kommunikoimaan, palvelemaan ja ansaitsemaan digitalisoituvassa yhteiskunnassa aikaisempaa tehokkaammin. Soprano palvelee kymmenessä kaupungissa Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Venäjällä, verkoston kautta kymmenissä maissa ja virtuaalisesti ympäri maailman. Yhtiöllä on toimipisteet Helsingissä, Kirkkonummella, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa, Tukholmassa, Göteborgissa, Malmössä, Tallinnassa ja Pietarissa. Soprano Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingin pörssissä, osakkeen tunnus on SOPRA.

Soprano Finpro Consulting on Suomen suurin kansainvälistymiskonsultti. Sen Navigator palvelukonseptiin kuuluvat kansainvälisen kasvun suunnittelu, markkinoille menon suunnittelu, etabloituminen markkinoille ja markkina-aseman parantaminen. Suosituimpia palveluita ovat kansainvälistymisidean testaus ja partnerihaku sekä kansainvälistymisosaamisen kehittäminen. Asiakas saa yhdestä paikasta kaikki kansainvälistymispalvelut sekä vientityössä tarvittavat johtamisen, viestinnän ja tietoteknologian koulutuksen sekä rahoituksen ja vientitukien hakupalvelut. Vientikeskusten asiantuntijat palvelevat asiakkaita Suomessa ja kymmenissä maissa ympäri maailmaa. Soprano Finpro Consulting on osa Soprano Oyj konsernia.

Lisää tietoa: www.finpro.fi ja www.soprano.fi