Hallituksen vuosipalkkioiden maksu suunnattuna osakeantina

Soprano Oyj pörssitiedote 27.1.2022 klo 16.15

Hallituksen vuosipalkkioiden maksu suunnattuna osakeantina

Soprano on tänään päättänyt osakeannista, jossa yhteensä 161 287 Soprano Oyj:n uutta osaketta suunnataan yhtiökokouksen päättämällä tavalla yhtiön hallituksen jäsenille hallituksen vuosipalkkion maksimiseksi.

Hallituksen vuosipalkkiot maksetaan Soprano Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen 27.5.2021 päätöksen mukaisesti 1.6 – 30.9.2021 välisen ajan Soprano Oyj:n osakkeen päätöskurssien keskikurssin mukaan, joka on 0,372 euroa. Puheenjohtajalle maksetaan 20.000 euron vuosipalkkio 53 763 Soprano Oyj:n uudella osakkeella sekä kullekin jäsenelle maksetaan 10.000 euron vuosipalkkio 26 881 Soprano Oyj:n uudella osakkeella.

Hallituksen jäsenten tulee säilyttää osakkeensa omistuksessaan toimikautensa päättymiseen saakka. Velvollisuus säilyttää osakkeet kuitenkin päättyy, jos hallituksen jäsenyys päättyy jo ennen toimikauden loppua. Mikäli hallituksen jäsen olisi eronnut ennen 31.12.2021, olisi hänen tullut palauttaa saamistaan osakkeista puolet.

Osakeannin jälkeen yhtiön osakkeiden lukumäärä nousee nykyisestä  18 742 458 kappaleesta 18 903 745 kappaleeseen. Uudet osakkeet tulevat julkisen kaupankäynnin kohteeksi arviolta helmikuun 2022 aikana.

Talousjohtaja Panu Kauppinen, +358 44 236 3740, panu.kauppinen@soprano.fi

Soprano Group – Elinikäistä oppimista ammattilaisille

Soprano Group on kasvuhakuinen koulutusyhtiö, joka keskittyy ammattilaisten elinikäiseen oppimiseen. Oppiminen tapahtuu yhä monipuolisemmin, digitaaliset etäkurssit ja itseopiskeltavat verkkokurssit ovat vakiinnuttaneet paikkaansa perinteisen läsnäkoulutuksen rinnalle. Soprano Group tarjoaa asiakkaiden hyödyksi parhaat koulutussisällöt, menetelmät ja teknologiat.

Parhaan asiakaskokemuksen takaavat kokeneet tekijät Informator Tieturi Groupissa, Management Institute of Finland MIFissä ja MIF Academyssä. Palvelemme seitsemässä kaupungissa Suomessa, Ruotsissa ja Venäjällä, verkoston kautta kymmenissä maissa sekä virtuaalisesti ympäri maailman. Konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 11,8 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 90 henkeä. Sopranon osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

www.soprano.fi, www.mif.fi , www.tieturi.fi, www.informator.se