Ennakkotieto: Sopranolla hyvä alkuvuosi

Soprano Oyj pörssitiedote 16.4.2012 klo 09.00

Ennakkotieto: Sopranolla hyvä alkuvuosi

Verkkoviestintäyhtiö Soprano Oyj –konsernin vuoden 2012 ensimmäisen neljänneksen liiketulos on nousemassa viimevuotista selvästi paremmaksi. Myös yhtiön kassavarat ovat nyt merkittävästi suuremmat kuin vastaavana ajankohtana edellisvuonna. Vuoden 2011 keväällä alkanut positiivinen muutos jatkuu edelleen.

Ennakkotietojen mukaan Soprano Oyj -konsernin ensimmäisen vuosineljänneksen liikevoitto on noin 0,15 miljoonaa euroa (-0,05 miljoonaa euroa Q1/2011). Liikevoittoprosentti vastaavalta kaudelta nousee merkittävästi viime vuoden vertailujaksoa paremmaksi, noin 12 prosenttiin liikevaihdosta (-4,6 prosenttia Q1/2011). Liikevaihto ensimmäisellä vuosineljänneksellä nousee puolestaan viidenneksellä noin 1,3 miljoonaan euroon (1,1 miljoonaa euroa Q1/2011).

Sopranon kassavarat ensimmäisen vuosineljänneksen päättyessä 31.3.2012 olivat 0,9 miljoonaa euroa, kun ne vuosi sitten 31.3.2011 olivat 0,2 miljoonaa euroa.

Toimitusjohtaja Arto Tenhunen: ”Ennakoimme, että Sopranon rullaava 12 kuukauden liikevoitto (Q2/2011-Q1/2012) nousee noin 0,7 miljoonaan euroon. Toistaiseksi tulos on saavutettu orgaanisesti ja samalla kaikissa kolmessa myyntiyksikössämme on panostettu uuteen kasvuun. Verkkopalveluissa asiakaskysyntä edellyttää jatkuvasti uusien kovatasoisten osaajien rekrytointeja. Viestintäpalveluista vetovastuun otti maaliskuun alusta kaksi alan tunnustetuimpiin kuuluvaa markkinointiviestinnän osaajaa. Verkkokaupparatkaisut puolestaan aloitti maaliskuussa uusien Magento-pohjaisten ohjelmistotuotteiden lanseerauksen. Panostusten ansiosta tarjoustapaamisten määrä on kasvussa.”

Soprano Oyj julkistaa ensimmäisen vuosineljänneksen tuloksensa 26.4.2012 klo 9.00

arto.tenhunen@soprano.fi

Soprano on Suomen johtava verkkoviestintäyhtiö. Sen ammattilaiset auttavat asiakkaita kommunikoimaan, palvelemaan ja ansaitsemaan verkossa aikaisempaa tehokkaammin. Yhtiö toimittaa yritys- ja julkishallinnon asiakkailleen verkkoviestinnän ohjelmistot, ratkaisut ja sisällöt selkeänä kokonaisuutena. Yhtiö hakee strategista kilpailuetua yhdistämällä kommunikaation ja teknologian. Soprano Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingin pörssissä, osakkeen tunnus on SNO1V.