CORRECTION: Soprano myi Fintran

Soprano Oyj, Pörssitiedote 30.6.2016 klo 15.14

Helsinki, Suomi, 2016-06-30 14:15 CEST (GLOBE NEWSWIRE) — Soprano Oyj on tänään myynyt tytäryhtiönsä Finnish Trade Organisation Fintra Oy:n koko osakekannan Allocation Point Oy Holding and Financingille. Yhtiön omistajana ja hallituksen puheenjohtajana toimii kauppatieteiden tohtori, professori Jarmo R. Lehtinen, joka on työskennellyt yritysjohtajana, konsulttina ja professorina sekä Suomessa että ulkomailla, mm. USA:ssa ja nyt Prahassa.

Fintra on Suomen johtava pienten ja keskisuurten yritysten kansainvälistymiskonsultti. Yhtiö toteutti viime vuonna noin 200 kansainväliseen kasvuun tähtäävää asiakastoimeksiantoa 52 maassa 75 eri paikallisen konsultin avustamana. Fintran liikevaihto oli 2,6 miljoonaa euroa ja yhtiön palveluksessa oli keskimäärin 19 henkilöä. mitä täydensi laaja kansainvälinen partnerkonsulttiverkosto.

– Olemme tyytyväisiä järjestelyyn. Jarmo R. Lehtinen on kokenut yrityskonsultti ja asiakkuuksien johtamisen asiantuntija. Fintran asiakkaat saavat jatkossa entistä laajemman palvelun ja ymmärryksen asiakkuuksien johtamisesta Suomessa ja kansainvälisillä markkinoilla, toteaa Sopranon hallituksen puheenjohtaja Arto Tenhunen.

– Fintran ja Finpron välinen pitkittynyt kiista liiketoimintakaupan tulkinnasta on estänyt yhtiön kehittämistä haluamallamme tavalla. Vaikka Soprano ei ole kiistan osapuoli, niin se on väistämättä sitonut konsernin resursseja. Toivomme, että uuden omistajan myötä Fintra ja Finpro löytävät kiistaan sovun ja voivat jatkaa aikaisempaa paremmassa yhteistyössä tärkeää työtä Suomen viennin hyväksi.

– Suomen tulevaisuus on innovatiivisten pienten ja keskisuurten yritysten varassa. Ne sekä työllistävät että luovat uusia innovaatioita. Erinomaisten tuotteiden lisäksi on löydettävä asiakkaita maailmalta. Eikä vain löydettävä, vaan pidettävä ja siinä Fintra voi merkittävästi auttaa suomalaisia vientiin ja kansainvälistymiseen tähtääviä yrityksiä. Kestävien asiakkuus-strategioiden sparraaminen on osa Fintran osaamista, perustelee Jarmo R. Lehtinen Fintran ostoa.

Kaupalla on positiivinen vaikutus Sopranon tämän vuoden tulokseen. Osapuolet eivät julkista kauppahintaa.

Lisätietoja: Talousjohtaja Jukka Virtamo, jukka.virtamo@soprano.fi, +358 50 308 96 81

Soprano Oyj on palveluliiketoiminnan kehitysyhtiö. Keskitymme toimialoihin, joissa regulaatio on muuttumassa, markkinaehtoisuus lisääntyy ja yritysjärjestelyt ovat todennäköisiä. Erityisesti olemme kiinnostuneet toimialoista, joissa digitalisaation avulla voidaan luoda merkittävää lisäarvoa.

Soprano konserni on Pohjoismaiden suurin yritysten ja organisaatioiden kouluttaja. Tavoitteemme on olla asiakkaalle halutuin kumppani osaamisen kehittämisessä ja liiketoiminnan kasvattamisessa. Tarjoamme asiakkaalle parhaan kurssitarjonnan, halutuimmat

valmentajat sekä asiakastarpeita vastaavat nykyaikaiset koulutusmetodit ja oppimisympäristöt.

Asiantuntijamme palvelevat Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa, Tukholmassa, Göteborgissa, Malmössä, Tallinnassa ja Pietarissa, verkoston kautta kymmenissä maissa ja virtuaalisesti ympäri maailman.

Soprano Group  | Tieturi | Johtamistaidon Opisto | Infor | MIF | Informator