Anne Berner nousi Sopranon hallituksen puheenjohtajaksi

Soprano Oyj pörssitiedote 7.5.2014 klo 15.30

Anne Berner nousi Sopranon hallituksen puheenjohtajaksi

KTM Anne Berner on tänään valittu pörssiyhtiö Soprano Oyj:n hallituksen puheenjohtajaksi. Pitkäaikainen hallituksen puheenjohtaja Pekka Vennamo jatkaa hallituksen jäsenenä. Uusina jäseninä hallitukseen nousivat Venäjän hallituksen neuvonantaja Pekka Viljakainen ja (emeritus)professori Aino Sallinen. Aikaisemmista jäsenistä jatkavat edelleen Timo Tiihonen ja Arto Tenhunen.

Sopranon uusi hallituksen puheenjohtaja ja Vallila Interior Oy:n yrittäjä Anne Berner on toiminut useissa merkittävissä elinkeinoelämän luottamustehtävissä. Nykyisin hän on mm. Uusi Lastensairaala 2017 säätiön hallituksen puheenjohtaja sekä Suomalaisen Työn Liiton johtokunnan puheenjohtaja.

“Soprano kasvaa digitalisaation aallonharjalla. Yhtiö on nopeasti noussut Pohjoismaiden suurimmaksi koulutus- ja konsulttiyritykseksi yhdistämällä johtamisen, viestinnän ja tietoteknologian uudella tavalla. Osaamisen kehittäminen onkin Suomen ainoa mahdollisuus pärjätä kansainvälisessä kilpailussa, sillä teollisen internetin myötä elinkeinoelämän toimintaedellytykset muuttuvat pysyvästi. Juuri nyt Soprano on uuden harppauksen kynnyksellä ja neuvottelee Finpron kansainvälistymisliiketoiminnan ostosta”, kertoo tuore hallituksen puheenjohtaja Anne Berner.

Sopranon perustaja ja suurin osakkeenomistaja Arto Tenhunen: “Pekka Vennamon yli kymmenvuotisen hallituksen puheenjohtajuuden aikana Soprano kasvoi yli 10-kertaiseksi kooltaan ja nousi oman markkina-alueensa ykköseksi Pohjoismaissa. Samaan aikaan omistaja-arvo on noussut merkittävästi haastavassa markkinatilanteessa. Moni ei olisi samaan pystynyt. Omistajien ja omasta puolestani kiitän Pekkaa upeasta työstä.”

Anne Berner, hallituksen puheenjohtaja
+358 400 468 180
anne.berner(at)vallilainterior.fi

Pekka Vennamo, hallituksen jäsen
pekka(at)vennamo.com

Arto Tenhunen, toimitusjohtaja
arto.tenhunen(at)soprano.fi

Soprano on Pohjoismaiden suurin johtamisen, viestinnän ja tietoteknologian yhdistävä asiantuntijayritys. Yhtiön konsultit auttavat asiakkaita kommunikoimaan, palvelemaan ja ansaitsemaan digitalisoituvassa yhteiskunnassa aikaisempaa tehokkaammin. Soprano palvelee kymmenessä kaupungissa Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Venäjällä, verkoston kautta kymmenissä maissa ja virtuaalisesti ympäri maailman. Yhtiöllä on toimipisteet Helsingissä, Kirkkonummella, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa, Tukholmassa, Göteborgissa, Malmössä, Tallinnassa ja Pietarissa. Soprano Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingin pörssissä, osakkeen tunnus on SOPRA.